بانویی که با صرف تمام داشته‌های خود به میدان اسلام آمد
کد خبر: 3717671
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
الگویی برای آزادگان جهان؛

بانویی که با صرف تمام داشته‌های خود به میدان اسلام آمد

گروه معارف- مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: حضرت خدیجه(س) بانویی بود که با صرف تمام داشته‌های خود در راه عبودیت خداوند به میدان اسلام آمد.

حجت‌الاسلام علیرضا نخعی، مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: شخصیت حضرت خدیجه(س) نه تنها الگوی زنان، بلکه باید الگوی زنان و مردان مسلمان آزادی خواه و افرادی که دنبال رشد و تعالی و انسانیت هستند، باشد.

بانویی که با صرف تمام داشته‌های خود به میدان اسلام آمد
وی با بیان اینکه نباید دایره الگوبرداری از این حضرت را محدود به بانوان کنیم، افزود: آن امری که در زندگی آن حضرت نمود بسیاری دارد، اصل رابطه حضرت خدیجه(س) با خدای عالم است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: شیوه و سیره زندگی حضرت خدیجه(س) نشان می‌دهد که آن حضرت در راه خدای متعال تمام داشته‌های خود را به میدان می‌آورد و در مسیر فلسفه خلقت خود حرکت می‌کند.
نخعی با اشاره اینکه آن حضرت در تمام طول زندگی خویش در مسیر عبادت حرکت می‌کند، تصریح کرد: این درسی برای بشریت است که تمام داشته‌های خود را وقف عبادت خدا کنیم و این مسیر درست به خود انسان برمی‌گردد.
وی اظهار کرد: آن حضرت علاوه بر هزینه کردن داشته‌ها و آرزوهای خود در مسیر حق تعالی، زمینه ساز رشد دیگران نیز می‌شود و این امر نیز درس بزرگی برای بشریت است.
مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: زمینه سازی برای رشد دیگران می‌تواند الگویی برای مسلمانان باشد چرا که به طور مثال بانوان می‌توانند در جامعه امروز یک سنت خوب را اجرا کنند.
نخعی ادامه داد: عبادت، زمینه سازی و دغدغه مندی حضرت خدیجه(س) برای دیگران از مهم‌ترین ویژگی‌های آن حضرت است که می‌تواند الگویی برای آزادگان جهان باشد.
وی ادامه داد: نکته دیگری که در زندگی آن حضرت قابل توجه است رابطه حضرت خدیجه(س) با پیغمبر(ص) است چرا که آن حضرت، پیامبر اسلام(ص) را درک می‌کند و با درک کامل با ایشان ازدواج می‌کند.
زندگی مشترک با پیامبر(ص) همراه با درک متقابل
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) با نگاه عالمانه و عاشقانه وارد زندگی حضرت محمد(ص) می‌شود، تصریح کرد: آن حضرت، همسر خود را یاوری می‌کند چرا که پیغمبر(ص) را در مسیر خداوند می‌بیند و در واقع هدف آنان یکی است.
نخعی با اشاره به خدمات حضرت خدیجه(س) به اسلام، افزود: ایشان در دو بعد مالی و روحی و معنوی به اسلام خدمت کردند.
وی اظهار کرد: ایشان در شرایط محاصره اقتصادی مسلمانان، با اموال خود به یاری مسلمانان و پیامبر(ص) آمد.
مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: این امر به این معنا نیست پیامبر(ص) با مال حضرت خدیجه(س) افراد را به سوی اسلام کشاند؛ بلکه آن حضرت با اموال ایشان نیازمندی‌های مسلمانان را برطرف می‌کرد.
نخعی با بیان اینکه خدمت دیگر ایشان به اسلام، در بعد حمایت روحی و معنوی است، افزود: گاهی اوقات فشارهای شدیدی بر حضرت محمد(ص) وارد می‌شد و حضور حضرت خدیجه(س) باعث تلطیف شدن روح پیامبر اکرم(ص) می‌شد.
وی یادآور شد: خدمات حضرت خدیجه(س) به اسلام در دو بعد حمایت مالی و معنوی بود و امروز مسلمانان مدیون این خدمات هستند.
انتهای پیام

captcha