شناخت امام مهدی(عج) معرفتی و وجدانی باشد/ راه‌هایی برای ظهور منجی
کد خبر: 3718148
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳

شناخت امام مهدی(عج) معرفتی و وجدانی باشد/ راه‌هایی برای ظهور منجی

گروه اندیشه ــ زاهدیان با اشاره به اینکه شناخت و معرفت ما نسبت به امام زمانمان بسیار محدود است، اظهار کرد: شناخت ما باید شناختی معرفتی باشد و خود مسبب اصلی ظهور منجی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ زاهدیان، از دانشجومعلمان جهاد دانشگاهی در نشست «مهدی در قرآن» که به میزبانی جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان چندین آیه از قرآن کریم درباره شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) اظهار کرد: هر کس با امام زمان خود محشور می‌شود و ما نیز پیرو این سخن با امام زمان خود مهدی(عج) محشور خواهیم شد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید نسبت به امام زمان(عج) آگاهی و معرفت داشته باشیم، افزود: واژه «بقیة الله» که در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است به این معناست که امام مهدی باقی مانده خیز الهی و در واقع ذخیره الهی است و به عنوان حجت الهی از آن یاد شده است.
زاهدیان تصریح کرد: همانطور که در حق حضرت زهرا و دیگر ائمه ظلم شده است در حال حاضر در حق صاحب الزمان(عج) نیز ظلم شده و آن بدین معناست که ما نتوانسته ایم حق ایشان را به خوبی ادا کنیم.

شناخت امام مهدی(عج) معرفتی و وجدانی باشد/ راه‌هایی برای ظهور منجی
این فعال قرآنی با اشاره به اینکه امام زمان بر گردن تمامی ما حق دارند، اظهار کرد: حق ایشان مانند حق پدر بر فرزند، حق استاد، معلم و خویشاوندی است و خداوند گر یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد آن را آنقدر طولانی می کند تا ذخیره الهی که همان(امام زمان(عج)) ظهور کند.
وی در ادامه با بیان اینکه زمین را کسانی به ارث می برند که هستی از آن آنها باشد، افزود: در حال حاضر تمام زمین به دست امام زمان(عج) سپرده شده است و روزی که ایشان ظهور کنند دنیاد پر از عدل و داد خواهد شد.
زاهدیان درباره این موضوع که شناخت امام زمان باید چگونه شناختی باشد، گفت: تنها شناخت ظاهری(اینکه بگوییم ایشان فزرند زهرا(س) و علی(ع) هستند) کافی نیست و شناخت ما باید شناختی معرفتی و وجدانی باشد.
این دانشجومعلم قرآن با اشاره به اینکه همگی باید مسبب ظهور امام زمان(عج) باشیم، تصریح کرد: از جمله راهکارهایی که برای این موضوع وجود دارد       می‌توان به دوری از گناه، دعا در حق ایشان و دعا برای فرج امام زمان(عج) باشد.
وی ادامه داد: با زبان ساده دعا کردن در حق صاحب الزمان، صدقه دادان در راه ایشان همگی به نوعی خدمت کردن به صاحب الزمان(عج) است.
زاهدیان با اشاره به اینکه در قرآن مجید اشاره مختصری به نام امام زمان(عج) شده است، بیان کرد: در قرآن صریح به وجود ایشان و امامتشان اشاره شده است و همچنین در کتب سنی نیز بخش هایی به این موضوع اشاره شده است و حتی کتاب‌هایی از دانشمندان به چاپ رسیده که بخشی از آنها به وجود صاحب الزمان اشاره شده است.
این دانشجو معلم ادامه داد: در این زمینه و اشاره به وجود نازنین حضرت مهدی(عج) به کتاب «منتخب الاثر» آیت الله صافی گلپایگانی می توان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند: هر کس مهدی را از فرزندان من نداند کافر است، اظهار کرد: میزان معرفت و علاقه ما به امام زمان باید بیش از مواردی که در زندگی روزمره انجام می‌دهیم باشد و در واقع در حال حاضر شناخت ما نه تنها کافی نیست بلکه ناچیز هم هست.
زاهدیان با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) که می‌فرمایند: اگر در زمان فرزندم مهدی (عج) می‌زیستم تمام تلاشم را در راه خدمت وی به کار می گرفتم، بیان کرد: امام زمان همچون کعبه‌ای است که باید همگان برای رسیدن به ایشان تلاش کرده و خود را از هر گونه ناپاکی رها کنیم تا فرج ایشان نزدیکتر شود.

یادآور می‌شود، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۳۰ اردیبهشت‌ماه تا ۱۴ خردادماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha