بدون امیرالمؤمنان درک ماه رمضان محال است/ علی(ع)؛ حقیقتی بالاتر از شب قدر
کد خبر: 3718834
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰
سیدحمید خویی در گفتگو با ایکنا:

بدون امیرالمؤمنان درک ماه رمضان محال است/ علی(ع)؛ حقیقتی بالاتر از شب قدر

گروه اندیشه ــ محقق و پژوهشگر نهج‌البلاغه با تأکید بر اینکه علی(ع) حقیقتی بالاتر از شب قدر است، اظهار کرد: بدون حضرت علی بن ابیطالب(ع) نمی‌توان ماه رمضان را درک کرد و ماه رمضان را بدون امیرالمؤمنین(ع) نمی‌شود، سپری کرد.

فوری/// بدون امیرالمؤمنان درک ماه رمضان محال است/ علی(ع)؛ حقیقتی بالاتر از شب قدر

به گزارش ایکنا؛ رمضان المبارک و شب‌های سرنوشت‌ساز آن، با ارزش، پرمنزلت، باعظمت و شرافتی فوق تصور دارد. شب خلوت با معبود و رقم زدن سرنوشت یک سال است. شبی غرق در راز و نیاز با حضرت حق و اوج پرگشودن در فضای نیایش و بندگی و زدودن زنگار دل و جان از هرچه ناپاکی، زشتی و گناه است و در کنار آن امید به بهره‌مندی از رحمت و مغفرت پروردگار.
شبی که باید تقدیر یک سال خود را با بالا بردن دست نیاز از درگاه الهی و با توبه و انابه بخواهی تا باران رحمت الهی بر تارک جانت ببارد. خداوند در قرآن از شب قدر به بزرگی یاد می‌کند و سوره‌ای را به نام آن نازل کرده است. هیچ شبی از لحاظ فضیلت و بزرگی به پای این شب نمی‌رسد؛ چرا که در این شب نورانی و با عظمت مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌هایشان و دیگر امورشان مشخص می‌شود.

شب قدر فرصت طلایی از سوی حضرت حق برای برقراری ارتباط و رقم زدن تقدیر است، در خصوص اهمیت شب‌های قدر و ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) و شهادت ایشان در ماه مبارک رمضان سیدحمید خویی، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران چنین می‌گوید که نه ماه رمضان را می‌توان بدون امیرالمؤمنین(ع) فهمید و نه حضرت علی(ع) را می‌توان بدون ماه مبارک رمضان فهمید. ماه رمضان، شب قدری دارد که در آن قرآن، صعود و نزول می‌کند.
خویی در گفتگو با ایکنا با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) قرآن صاعد و قرآن ناطق است، گفت: علی(ع)، روح و حقیقت قرآن است که در ماه مبارک رمضان صعود کرد و کتاب قرآن در ماه رمضان نزول یافت. شاید این نماد و نشانی از ناسپاسی انسان داشته باشد که تحمل همزمانی دو قرآن را در یک رمضان نداشت، لذا خداوند در یک رمضان، یک قرآن داد و یک قرآن گرفت.
از نوادگان آیت الله خویی و محقق و پژوهشگر نهج‌البلاغه با تأکید بر اینکه بدون حضرت علی بن‌ابیطالب(ع) نمی‌شود، ماه رمضان را درک و ماه رمضان را بدون امیرالمؤمنین(ع) نمی‌شود، سپری کرد، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه شهید مظلوم رمضان، حضرت علی(ع) است.
وی با تأکید بر اینکه علی(ع) حقیقتی بالاتر از شب قدر است، بیان کرد: هر چند حضرت علی(ع) و شب قدر در مقامی بالاتر از تصور انسان از کرامت و شرافت معنوی برخوردارند لذا حقیقت شب قدر را اینکه چه زمانی هست 19، 21 و یا 23 است، نمی‌دانیم و باید گفت حضرت علی(ع) شب قدری مستقل است.
انتهای پیام

captcha