خدمت به مردم بهترین عبادت است
کد خبر: 3719361
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

خدمت به مردم بهترین عبادت است

گروه معارف- عالم یزدی خطاب به تعدادی از اعضای کانون‌های مساجد گفت: بعد از واجبات، خدمت به خانواده و مردم بهترین عبادت است که شما می‌توانید در مساجد با خدمت به مردم از این پاداش الهی بهره‌مند شوید.

خدمت به مردم بهترین عبادت است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام سید علیرضا حیدری، عالم یزدی صبح امروز در دیدار تعدادی از اعضای کانون های مساجد استان با وی، اظهار کرد: خواندن قرآن ثواب بسیار زیادی دارد تا جایی که خداوند در قرآن بیان می کند که حتی نگاه به قرآن نیز دارای ثواب است.
وی افزود: اگر سواد نیز نداریم میتوانیم صفحه اول قرآن را باز کنیم و با نگاه بر روی قرآن، سوره حمد را قرائت کنیم و صفحه آخر قرآن نیز چند آیه را از حفظ بخوانیم و با نگاه روی قرآن، ثواب خواندن قرار را ببریم و با این کار نور چشمان خود را زیاد کنیم.
این عالم یزدی بیان کرد: اگر قرآن در خانه ما است، ما آن را بخوانیم زیرا همین قرآن شفاعت کننده ما در روز آخرت است.
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: ما قرآن را زیاد بخوانیم تا قرآن هدایت کننده ما در زندگی باشد و در این راستا نیز توجه داشته باشیم که قرآن را رو به قبله و با احترام بخوانیم.
وی بیان کرد: مسجد جایگاهی برای فعالیت ها و امور مسلمین است و در قدیم اگر کسی مشکل داشت، به مسجد پناه می برد ولی الان اوضاع متفاوت شده است.
این عالم استان یزد تصریح کرد: ما باید در بین خود، خانواده و جامعه خود عشق و محبت را بوجود بیاوریم زیرا این امر پاداش زیادی در آخرت دارد.
حجت الاسلام حیدری بیان کرد: هر کسی نمیتواند برای خداوند و مردم خدمت کند و ما معتقدیم که خود خدا و ائمه افراد را برای خدمت انتخاب می کنند که در این راستا نیز ما باید قدر خود را بدانیم و برای خدا کار کنیم.
وی گفت: کسانی که قرآن می خوانند در دنیا غصه نمی خورند و همانطور که خداوند در قرآن بیان کرده است ثواب می برد و در دنیا و آخرت پیشرفت می کند.
حیدری ادامه داد: بعد از واجبات، خدمت به خانواده و مردم بهترین عبادت است که شما می توانید در مساجد با خدمت به مردم از این پاداش الهی بهره مند شوید.
حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد نیز در این مراسم گفت: ماه رمضان، ماه مهربانی و تقرب الهی است که جا دارد تا بهترین بهره را از این ماه ببریم.
وی افزود: ما در دبیرخانه کانون های مساجد یزد بر آن شدیم که حس خوب کنار عالم بودن را درک کنیم و در طرحی به عنوان « دیروز، امروز» به دنبال آن هستیم و در این راستا نیز با حجت الاسلام سید علیرضا حیدری دیدار کرده ایم.

انتهای پیام

captcha