شب‌های قدر، بقای انقلاب و عاقبت به خیری را درخواست کنیم
کد خبر: 3719566
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
حجت‌الاسلام نکونام:

شب‌های قدر، بقای انقلاب و عاقبت به خیری را درخواست کنیم

گروه سیاسی- خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به ظرفیت بالای شب های قدر تاکید کرد: بقاء این انقلاب و رسیدن این پرچم به دست صاحب اصلی و ماندگاری‌مان در این راه را در این شب ها و عاقبت به خیری و شهادت در این مسیر را از خدا بخواهیم.

شب‌های قدر، بقای انقلاب و عاقبت به خیری را درخواست کنیم

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز ۱۱ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: روز قدس جمعه آخر ماه مبارک رمضان در پیش است و جهاد مستمر پای رکاب انقلاب یعنی مبارزه با صهیونیست؛ جهاد مستمر پای این مکتب علوی یعنی مبارزه با آمریکا؛ جهاد مستمر در این مکتب و راه نورانی یعنی مشت‌ها همیشه گره بودن و دل‌ها همیشه پر از کینه بودن نسبت به صهیونیست و آمریکا که این‌ها دشمنان سرسخت امروز بشریت هستند که این‌ها را مشاهده می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروز کینه‌ها و دشمنی‌ها و جنایت‌هایی که مرتکب شدند و می‌شوند را به وضوح مشاهده می‌کنیم و نه تنها مسلمان‌ها بلکه دنیای بشری از جنایت صهیونیست‌ها، دل‌هایشان لبریز از خشم و غضب شده و دنیا علیه این‌ها بسیج شدند و اعتراض می‌کنند منتهی این‌ها غرق مقام و موقعیت و امکانات پوچ خودشان هستند و نمی‌فهمند و این فریادها را هنوز درک نکرده‌اند ولی به فضل الهی این شعارهای شما و مشت‌های گره کرده شما در روز جمعه آخر روز قدس که امسال با این مسائلی که اتفاق افتاده و انتقال سفارت به بیت المقدس و این جنایات اخیر که نسبت به فسطینیان تحقق پیدا کرده، قطعا پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و قطعا اجتماع روز قدس امسال پررنگ‌تر و مشت‌ها گره کرده‌تر و دل‌ها پر از کینه بیشتر نسبت به این‌ها خواهد بود و ان‌شاءالله به فضل الهی همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به زودی ریشه این‌ها کنده خواهد شد و نابودی‌شان را خواهیم دید.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: لیله القدر ۲۱ ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت امیرمومنین(علیه السلام) و لیله القدر ۲۳ ماه مبارک رمضان که خب شما طبعا به این شب‌های قدر عنایت دارید. برادران و خواهران و جوانان این شب‌های قدر مغتنم است؛ همه ماه مبارک رمضان برای این شب‌های قدرش است؛ همه ماه مبارک رمضان برکاتش و رحمت واسعه پروردگار و غفران الهی و همه آن چه که خدای تبارک و تعالی در این سفره طی یک ماه قرار داده همه آن‌ها را خداوند در لیله القدر تجمیع کرده است. لیله القدر را درک کنیم و هر چه می‌شود با اخلاص و توجه و عنایت استفاده کنیم.
خطیب جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برادران و خواهران و جوانان در لیله القدر خیلی ظرفیت است و خیلی چیزها می‌شود گرفت. بقاء این انقلاب و ان‌شاءالله رسیدن این پرچم به دست صاحب اصلی و ماندگاری‌مان در این راه و خدایی نخواسته نلغزیم و ریزش نکنیم و فتنه‌ها و شبهه‌ها تزلزل در ما ایجاد نکند و از این مکتب نورانی امام که مکتب علوی است، فاصله نگیریم و خطراتی که تهدیدمان می‌کند همه
این‌ها را باید در شب قدر از خدا خواست و گرفت و عاقبت‌بخیر ما در همین‌ها است و اگر ما قطعا در این راه نورانی بمانیم و اگر آن توفیق نصیب‌مان بشود که به فیض والای شهادت نائل شویم دیگر در دنیا چه چیزی بهتر از این می‌خواهیم ؟ دنبال چه هستیم؟ غیر از این چه می‌خواهیم؟
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: خدا گواه است همین بنده حقیر که این جا دارم محضرتان اینجورعرض تقدیم می‌کنم، به فضل پروردگار همه آرزو و دعای مستمرم در این مقطع این بوده که پای این انقلاب بمانم و تا آخر یک لحظه خدایی نخواسته سستی در وجودم ایجاد نشود. این دعای مستمر و افتخار و بالندگی من است و می‌دانم همه شما هم همین هستید. این راه را ما شناخته‌ایم و می‌دانیم خداوند چه چیزی به ما در این مقطع داده است؛ اسلام ناب، اسلام علوی، اسلام اهل بیت و اسلام مهدوی و عاقبت بخیری هم در همین راه است و همین راه پیش پای ما است بنابراین از خدای متعال در شب قدر ثبات در این مسیر را مسئلت کنیم.
امام جمعه شهرکرد افزود: نباید انتظار داشته باشیم پرچم علوی را بلند کنیم و همه چیز برای ما گل و بلبل باشد. بالاخره باید این پرچم را مثل علی بن ابی طالب که خون دل خورد و ۲۵ سال خانه نشست اما پرچم را بالا نگه داشت، بالا نگه داریم. ممکن است بگویید علی بن ابی طالب که در خانه نشست و پرچم دست دیگران بود پس چطور علی پرچم را بالا نگه داشت؟ پاسخ خیلی روشن است. اگر علی بن ابی طالب در خانه نشست و پرچم مقطعی دست یک عده‌ای دیگر افتاد، امیرمومنین(علیه السلام) توانست با هدایت‌گری و روشن‌گری و ارشادش و بعد هم آن فرصت پنج سال که برای او پیش آمد با خطبه‌های آتشینش و با پنج سال جهاد مثال‌زدنی و حکومت مثال‌زدنی‌اش این پرچم را بلند نگه داشت
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: این نکته را خوب عنایت کنید که علی بن ابی طالب همان طور که در آن پنج سال پرچم‌دار اسلام ناب بود در آن ۲۵ سال هم پرچم‌دار اسلام ناب بود چرا که این‌ها برایشان اسلام مطرح است نه حکومت. امروز هم من و شما همین هستیم. امروز نیامدیم برای این که حکومت کنیم؛ رهبر معظم انقلاب بارها این نکته را بیان کردند و امام راحل هیچ وقت در مخیله‌اش این نبود که انقلاب کند برای این که حکومت کند. در مخیله امام و آن‌هایی که در زمان طاغوت زندان رفتن و شکنجه شدن و مبارزه می‌کردند این نبود که شاه را بیرون کند و خودشان جای او بنشینند؛هرگز. آن‌ها برای وظیفه اقدام کردند. آن روز وظیفه آن را اقتضاء می‌کرد و امروز وظیفه این را اقتضاء می‌کند، مهم این است که اعمال و رفتار ما تماما اسلام را زنده کند.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: برادران و خواهران و جوانان به اسلام بیندیشیم نه به خودمان؛ به اسلام بیندیشیم نه به منافع گروهی و حزبی و وابستگی‌ها و علقه‌های شخصی و گروهی خودمان. مراقب باشیم اسلام قربانی نشود؛ مراقب باشیم اسلام و احکام خدا و دین آسیب نبیند. انقلاب برای این است و امام به دنبال این بود و به فضل الهی این پرچم بلند است و ایستادگی می‌خواهد که الحمدلله شما به فضل الهی تا امروز هستید. مراقب باشیم اسیر فتنه‌های دشمن و خدایی نخواسته بی‌بصیرتی‌ها نشویم و خودمان آب به آسیاب دشمن و بیگانه نریزیم.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر خود با جمعی از جوانان، گفت: یک سخنی را من با جوانان عزیزمان در یک محفلی داشتم که این منتشر شد و احساس کردم یک مقدار برداشت‌های ناصواب از این سخن‌ها شده است.
خطیب جمعه شهرکرد افزود: اولا سخن به هیچ‌وجه گله‌مندانه نبود؛ من اصلا روحیه گله‌گذاری ندارم. آن کسانی که من را از نزدیک می‌شناسند، می‌دانند من در بدترین شرایط گلایه نمی‌کنم و اهل گله‌گذاری نیستم. آن چه که می‌گویم رهنمود است. بین رهنمود و گلایه فاصله بسیار است. آن چه که در آن دیدار گفته شد هم توجه دادن به یک أمری بود که مانع راه و رشد استان بود؛ این مانع را توجه دادیم در مواقع دیگر هم توجه دادیم اما آن دفعه با یک عبارت دیگری گفتیم. گفته شد تا این مانع برداشته شود و همه به هم کمک کنیم. پس اولا گله‌مندانه نبود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اظهار کرد: مسئله دوم، در آن سخن آن چه که برجسته بود امید به آینده و لزوم تلاش مستمر و نه خستگی و یأس. از آن تصاویری که من دیدم برخی از نشریات ما انتخاب کرده بودند، برخی با آن تصاویر این جور القاء می‌کردند که مثلا خسستگی، نگرانی و یاس و امثال این‌ها وجود دارد که این چنین نیست. این کم سلیقگی است که یک مطلب امیدوارکننده و رهنمود دهنده را در کنار یک عکسی قرار بدهند که خیلی با هم تناسب ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اینجانب به فضل پروردگارو به حول و قوه الهی به آینده استان بسیار امیدوارهستم و کارها هم روی هم رفته دارم می‌بینم،عامل رشد استان می‌شود البته گوشه و کنار ضعف‌هایی داریم که مرتب توجه می‌دهیم و ضعف‌ها را می‌گوییم اما روی هم رفته استان را رو به رشد می‌بینم.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: اگر بنده در جایگاه هدایت و راهبری سخنی را یادآور می‌شوم، حتما نگاه ناصحانه و خیرخواهی در جهت اصلاح است. نباید در این جایگاه‌ها احیاناً کسانی جوری تصور کند که نگاه‌های دیگری حاکم شود بنابراین در جایگاه‌ها باید به ضعف‌ها و قوت‌ها توجه داد تا ان‌شاءالله راه رسیدن به مقصد هموار گردد.
امام جمعه شهرکرد افزود: الحمدلله استان خوبی داریم اما ضعف‌ها را باید با همان وحدت و انسجام بین همدیگر که بارها قبلا گفته شد، برطرف کنیم.

captcha