استکبار ستیزی؛ اصلی که امام(ره) از آن عدول نکرد
کد خبر: 3720208
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

استکبار ستیزی؛ اصلی که امام(ره) از آن عدول نکرد

گروه سیاست- یک فعال فرهنگی و سیاسی بیان کرد: اولین اصلی که امام هیچ گاه از آن عدول نکرد؛ استکبارستیزی و دشمن شناسی بود که ایشان هیچگاه از ابتدای مبارزه از آن عقب نشینی نکرد.

سعید نظری

سعید نظری فعال فرهنگی و سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه اندیشه امام خمینی(ره) برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت علیها سلام بود بیان کرد: امام خمینی(ره) با این اندیشه انقلاب کرد، جنگ را اداره کرد تا روزی که از این دنیا رفت.
وی افزود: امام(ره) معتقد بود انقلاب ما تقابل حق و باطل بود و خود ایشان شناخت دقیقی از جبهه کفر داشت که در آخرین پیام خود در قطع نامه 598 گفت « حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند و در بالای گل دسته ها شعار الله اکبر قرار بدهند هیچ وقت شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنید چون امریکا شیطان بزرگ است».
نظری اظهار کرد: طبق فرمایش امام(ره) شعار مرگ بر امریکا را نباید فراموش کرد، چراکه این نگاه امام یک نگاه اصولی است و نه از سر احساس، سیره امام(ره) همچون سیره پیامبر(ص) است که در قرآن می‌فرماید « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ محمّد، رسول خداست و كسانى كه با او هستند، بر كفّار، سخت و در ميان خودشان مهربانند» (فتح/ آیه 29) امام(ره) هم طبق این آیه بر طاغوت شدت داشت.
وی با اشاره به آیه 256 سوره بقره «فَمَن يَكفُر بِالطّاغوتِ وَيُؤمِن بِاللَّهِ کسی که به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان آورد» بیان کرد: در قدم اول کفر به طاغوت است سپس ایمان به خدا تا بتوانیم به آن ریسمان محکم تمسک بجوییم.
وی با اشاره به اصولی که امام بر سر آن همواره ثابت قدم بود اظهار کرد: اولین اصل؛ استکبارستیزی و دشمن شناسی بود که ایشان هیچگاه از ابتدای مبارزه از آن عقب نشینی نکرد، زمانی که هیچ کس جرات مقابله با شاه را نداشت، امام به عنوان اولین نفر با اسرائیل در افتاد.

 

حمایت از مستضعفان، از منظر امام(ره) حد و مرزی نداشت
این فعال سیاسی با اشاره به دومین اصلی که امام به آن پایبند بود عنوان کرد: اتحاد جبهه های مسلمین که در داخل کشور با عنوان وحدت کلمه و در سطح بین المللی با عنوان اتحاد ملل مسلمان را مطرح کرد.
نظری با اشاره به اینکه سومین اصل حمایت از محرومین و مستضعفان است یادآور شد: برای امام فرقی نداشت این مستضعفان در داخل کشور باشند یا خارج از مرزهای ما، اصل چهارم گفتمان سازی هایی بود که به راه می انداخت و جهانی می‌شد.
وی با اشاره به اینکه امام(ره) گفت وگوی تمدن ها را آغاز کرد ادامه داد: امام با با فرستادن پیام به شوروی و مراوداتی با پاپ گفت‌وگوی بین ملت‌ها را آغاز کرد، همانطور که مقام معظم رهبری همچون ایشان در نامه ای که به جوانان اروپا نوشتند، در ارتباط با سایر ادیان و اقشار مختلف، دفاع از سیاه پوستان و مظلومان غیرمسلمان، ارتباط وسیع شان با تمام ملت ها را نشان می دهد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این راستا در سخنرانی پیشین خود به قتل عام فرقه داوودیه در امریکا اشاره کرد، در این قتل عام عده ای از مسیحیان به دست دولت امریکا ناجوانمردانه به قتل رسیدند و از این مسئله دو هدف داشتند اینکه چهره خبیث امریکا را به دنیا نشان دهند و دیگر اینکه از مظلوم دفاع کنند.

 

ریزش ها و رویش های انقلاب
این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همچون موجودی در حال رشد است بیان کرد: هرچه به جلو می‌‎رویم این موجود تنومندتر می‌شود، ما در این دوران از اصول انقلاب عقب نشینی نکرده ایم، اما در بخش هایی دارای ریزش ها و رویش هایی بوده ایم که این لازمه هر انقلاب است، همانطور که دوران پیامبر(ص) نیز ریزش هایی بود که در زمان امیرالمومنین(ع) خود را نشان داد، ریزش ها در آن دوران مانند ماجرای طلحه و زبیر و رویش مانند حر بن ریاحی در کربلا.
وی ادامه داد: در انقلاب ما هم ریزش ها و رویش هایی بوده است.
نظری با اشاره به اقدامات دشمن در این موارد یادآور شد: دشمن در حال نفوذ در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و هدف از این کار این است که جهان اسلام را به خود درگیر کند.
وی وحدت بین دنیای اسلام را یکی از دستاوردهای انقلاب و حضرت امام دانست و مطرح کرد: در حال حاضر استقبال و شرکت جوانان در مراسم اعتکاف، شب های قدر، برگزاری باشکوه تر روز جهانی قدس در دنیا و... از رویش های انقلاب است.
نظری با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب دقیقا پای در جای پای امام می‌گذارد گفت: از جوانان خواهش می‌کنم وصیت‌نامه امام را دنبال کنند و با روحیات امام آشنا شوند، سخنان امام(ره) زنده و قابل استفاده است.
وی در پایان با بیان متنی از صحیفه نور امام خاطرنشان کرد: « ما در صدد خشکاندن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم، ما در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم، راهی جز مبارزه نمانده و باید چنگ و دندان ابرقدرت‌ها و خصوصا آمریکا را شکست، مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست، آنهایی که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند، آنهایی که تصور می‌کنند سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد با پند و اندرز متنبه می‌شوند آب در هاون می‌کوبند، تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و استضعاف را چشیده‌اند،جنگ ما جنگ عقیده است، جغرافیا و مرز نمی‌شناسد.»
انتهای پیام

captcha