سازش با دشمنان جدا از آرمان های امام راحل است
کد خبر: 3720490
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
امام جمعه آستارا:

سازش با دشمنان جدا از آرمان های امام راحل است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام حافظ نیا، رفتن به سمت دشمن و سازش با دشمنان را جدا از آرمان های امام راحل دانست و خاطر نشان کرد : باید بدانیم که چرا امام علی (ع) با معاویه سازش نکرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا امروز، 14 خرداد در مراسم بیست ونهمین سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) که در مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) آستارا برگزار شد، با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امیر دنیا و آخرت ما حضرت امیرالمومنین علی(ع) می باشد و ما باید عظمت و بزرگی این امام بزرگوار را بشناسیم تا سیره وی را در جامعه جاری کنیم.

وی با بیان اینکه ما در شناختن سیره حضرت علی(ع) دچار ضعف هستیم، ادامه داد: زندگی حضرت امام خمینی(ره) از هر جهت شبیه به زندگی جد بزرگوار خود، حضرت علی(ع) می باشد.

سازش با دشمنان جدا از آرمان های امام راحل است

این کارشناس دینی، با تاکید بر اینکه شجاعت و تبعیت امام راحل از سیره امیرالمومنی(ع) سبب شد تا در مقابل همه ابرقدرت ها بایستد، افزود: روحیه توکل در امام خمینی(ره) بسیار قوی بود و به همین دلیل در دوران پیش و پس از انقلاب، ملت ایشان را همراهی کردند.

حجت الاسلام حافظ نیا، با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان به جای اینکه به خدا توکل کنند، به کدخدا توکل می کنند، گفت: این قشر از مسئولان، حل مشکلات مملکت را هم در ارتباط با کدخدا می دانند.

وی رفتن به سمت دشمن و سازش با دشمنان را جدا از آرمان های امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: باید بدانیم که چرا امام علی(ع) با معاویه سازش نکرد و چرا در جنگ صفین، بر خلاف نظر شخصی امام و اصرار خواص بی بصیرت در تحمیل سازش، شکست را پذیرا شدند.

امام جمعه آستارا، با اشاره به اینکه امروز معاویه و عمروعاص زمانه ما «آمریکا» است، عنوان کرد: کشت و کشتارهای امروز مسلمین همه از آثار سازش با دشمن است.

مطیع امر رهبر رنگ عوض نمی کند

وی به برخی ویژگی های امام خمینی(ره) اشاره کرد و متذکر شد: مبارزه با استکبار، کم نیاوردن در مقابل دشمن، عدم اعتماد به دشمن، سازش ناپذیری با دشمن، ساده زیستی و مبارزه با تبعیض از مهمترین ویژگی های ایشان بود.

حجت الاسلام حافظ نیا، با اشاره به اینکه ما در مذاکره با آمریکا «برد» نداشتیم، اضافه کرد: آمریکایی ها آمده بودند تا یک طرفه برد داشته باشند و باید بگوییم که اروپایی ها هم قابل اعتماد نیستند.

وی با تاکید بر اینکه در مذاکرات اخیر با اروپا فقط وقت ما تلف می شود، خاطرنشان کرد: انقلاب یار سست، بی اراده و طماع نمی خواهد.

امام جمعه آستارا، با انتقاد از بلاتکلیفی پرونده حقوق های نجومی، یادآور شد: امام به فکر محرومان و پا برهنگان بود و حقوق های نجومی حمله به آرمان های امام راحل می باشد.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه مطیع امر رهبر رنگ عوض نمی کند، گفت: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی مردن بسیار مهم است و نمی توان ادای انقلابی بودن را داشت، زیرا مردم انقلابی را از غیر انقلابی می شناسند.

انتهای پیام

captcha