شب قدر فضیلت آفرین و شخصیت ساز است
کد خبر: 3721080
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
امام جمعه پاکدشت:

شب قدر فضیلت آفرین و شخصیت ساز است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه پاکدشت معیار سنجش آدم ها در اسلام را روحیات معنوی دانست و گفت: مال و ثروت خیر نیست، این عبادت است که موجب فضیلت انسان ها می شود، شب قدر فضیلت آفرین و شخصیت ساز است.

شب قدر فضیلت آفرین و شخصیت ساز است

به گزارش خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت شب گذشته، 17 خرداد در مراسم احیای شب قدر نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه تغذیه و استراحت مناسب لازمه درک بهتر این شب است، یادآور شد: اهل بیت علیهم السلام هم روی این قضیه خیلی تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه به ایمان و عمل صالح در اسلام زیاد تأکید شده است، معیار سنجش آدم ها در اسلام را روحیات معنوی دانست و گفت: ثروت، قدرت، شهرت، منصب و موارد دیگر معیار سنجش ارزش ها نیست.
نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت با طرح این پرسش که از نظر اسلام چه کسی با شخصیت است، افزود: کسی که ایمان دارد و عمل صالح انجام می دهد، شخصیت دارد.
وی با اشاره به درس هایی از نهج البلاغه، اضافه کرد: مال و ثروت خیر نیست، این عبادت است که موجب فضیلت انسان ها می شود، شب قدر فضیلت آفرین و شخصیت ساز است.
لزومی در پایان با بیان اینکه اسلام روی ارزش های خیالی خط بطلان می کشد، مطرح کرد: کسی که پز ثروت می دهد خیال می کند که ارزش دارد، حال آنکه ارزش را کسی دارد که متدین و مؤمن است، در محضر شهدا است و در جبهه ها حضوری فعال دارد.

محمد فرخی
انتهای پیام

captcha