تقوی، اخلاص و دعا؛ راه‌کار رفع فقر اخروی
کد خبر: 3721099
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲

تقوی، اخلاص و دعا؛ راه‌کار رفع فقر اخروی

گروه معارف: امام جمعه شمال شهرستان ساری با بیان اینکه فقر به دو قسم دنیایی و اخروی است، افزود: jقوی، اخلاص و دعا را سه راهکار برای رفع فقر اخروی عنوان کرد.

 تقوی، اخلاص و دعا؛ راه‌کار رفع فقر اخروی

حجت‌الاسلام محمد عابدی فیروزجایی امام جمعه شمال شهرستان ساری در گفت‌‌وگو با ایکنا از مازندران درباره فقر گفت: خداوند در آیه 15 سوره مبارکه فاطر  فرمود: يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ؛ اى مردم شما به خدا نيازمنديد و خداست كه بى ‏نياز ستوده است.

وی با بیان اینکه فقر به دو قسم دنیایی و اخروی است، افزود: اغلب به دنبال این هستند که خود را از فقر دنیایی نجات دهند و هیچ احساس نیاز نسبت به رفع فقر اخروی ندارند.

امام جمعه فرح آباد ساری با بیان اینکه برای جبران فقر اخروی راه‌کارهایی وجود دارد، تصریح کرد: باید سحرها و دعاها را دریافت و از فرصت عمر برای رفع فقر اخروی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه پیشه کردن تقوی یکی از راه‌کارهای رفع فقر اخروی در دنیا است، ادامه داد: تقوی پیشه کنید تا به خدابرسید.

عابدی از اخلاص به عنوان دومین راه‌کار رفع فقر اخروی یاد کرد و افزود: همه پیامبران آمدند تا به مردم بگویند خودتان را برای خدا خالص کنید.

وی روزه را تنها عبادت مخفی دانست و ادامه داد: در‌ روایت پیامبر گرامی(ص) آمده است: « من اخلص لله اربعین یوما فجرالله ینابیع الحکمه من قلبه علی لسانه. هر کس چهل روز ایمانش را برای خدا خالص گرداند، خداوند چشمه‌های حکمت را از قلب او بر زبانش جاری می‌کند.

عابدی با بیان اینکه تقوی و اخلاص دو ره توشه بزرگ انسان‌های مومن در روز قیامت است، عنوان کرد: مسئله دعا بسیار مهم است و خداوند فرموده مرا بخوانید تا دعایتان را اجابت کنم.

وی با اشاره به اینکه برخی با این مطلب که خدا از نیازهای ما با خبر است، در دعا تشکیک ایجاد کردند، افزود: دعا در پایان نماز آمده است و امام هفتم(ع) نیز فرمود: عاجرترین مردم کسی است که خدا را نخواند.

امام جمعه فرح آباد ساری گفت: ما زمینه فراوان برای جبران فقر اخروی داریم اگر امروز متوجه فقر معنوی نباشیم،  فردای قیامت خواهیم شد و اگر نتوانیم از فرصت و امکاناتی که خداوند در اختیار ما قرار داده بهره نبریم به حتم ضرر کرده‌ایم.

انتهای پیام   

captcha