حمایت تحصیلی ۱۰۰ یتیم سیستان و بلوچستان از مقطع ابتدایی تا دکتری
کد خبر: 3721550
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

حمایت تحصیلی ۱۰۰ یتیم سیستان و بلوچستان از مقطع ابتدایی تا دکتری

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، بورسیه ۱۰۰ نفر از ایتام مستعد بازمانده از تحصیل استان از مقاطع ابتدایی تا دکترا با مشارکت مؤسسه خیریه دارالاکرام و کمیته امداد پرداخت می‌شود.

حمایت تحصیلی 100 یتیم سیستان و بلوچستان از مقطع ابتدایی تا دکتری

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، به مناسبت ماه مبارک رمضان، بورسیه 100 نفر از ایتام مستعد بازمانده از تحصیل استان از مقاطع ابتدایی تا دکترا با مشارکت مؤسسه خیریه دارالاکرام و کمیته امداد پرداخت می‌شود.
محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در این خصوص بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال علاوه بر حامی‌دار شدن 100 نفر از ایتام استان، بورسیه تحصیلی آن‌ها از مقاطع ابتدایی تا دکترا و تمامی هزینه‌های آن با همکاری این نهاد و موسسه خیریه دارالاکرام پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به افزایش تعداد ایتام تحت حمایت این مؤسسه خیریه به 500 نفر، ادامه داد: همچنین اعضای این موسسه خیریه در مراسم افطاری پذیرای ایتام و دانش آموزان تحت حمایت این نهاد بودند.
میرامامی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به موقعیت و فرصت ماه مبارک رمضان در کمک‌رسانی به محرومان، مشارکت گسترده موسسات خیریه، مراکز و شبکه‌های نیکوکاری، هیأت مذهبی، مبلغان و امور مساجد برای توسعه فرهنگ خیر و احسان و گستراندن سفره‌های اطعام و افطاری و احیاء سنت حسنه انفاق در این ایام وجود دارد.
وی افزود: در این رابطه بستر سازی مناسب برای حضور موسسه خیریه فاطمه الزهرا در زمینه ارائه کمک به مددجویان بی سرپرست، پرداخت ده میلیون تومان برای ساخت مسکن خانوارهای ایتام و تامین جهیزیه، توزیع بسته‌های فرهنگی، آموزشی و درمانی فراهم شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به ثبت نام حامیان طرح اکرام و محسنین در شب‌های قدر اعلام کرد: در این زمینه با ارتباط و تعامل با گروه های هدف مانند حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، هیات های مذهبی، روحانیون، فرهنگیان، ورزشکاران، صنعتگران، اتحادیه ها و سایر گروه های غیر رسمی و جهادی ثبت نام از حامیان این طرح به عمل آمد.
میرامامی در ادامه با بیان اینکه امسال با اجرای برنامه «شوق دیدار» ملاقات حامیان از فرزندان معنوی صورت پذیرفت، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، ادارات، شرکت‌ها، اتاق بازرگانی، اصناف و تولید کننده‌ها نسبت به بازدید از منازل خانوارهای تحت حمایت و رفع مشکلات آن‌ها اقدام شد.

انتهای پیام

captcha