کم‌کاری در تربیت داوران قرآن
کد خبر: 3721827
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

کم‌کاری در تربیت داوران قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی - مدیر دارالقرآن کریم قم با انتقاد از کم‌کاری در تربیت داوران بیان کرد: استان قم به حسب قاری و حافظ شرایط خوبی دارد ولی یکی از ضعف‌های استان قم در زمینه دواران صوت و لحن و قف و... است که در این عرصه باید به توسعه آموزش‌های تخصصی و تربیت داور نیز اقدام کنیم.

استان قم باید چند استاد شهیدی داشته باشد

حجت‏‎الاسلام والمسلمین عظیمی، مدیردارالقرآن کریم استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: هم‌اکنون چهل موسسه زیر پوشش مجموعه دارالقرآن کریم قم هستند و در سالهای اخیر سعی بسیاری برای هماهنگ‌سازی فعالیت‌های آنها به شکل هدفمند شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در این موسسات و خانه‌های قرآنی در حال انجام است تلاش در جهت تربیت متخصص قرآن کریم در رشته‌های قرائت و حفظ و مفاهیم است.
وی اظهار کرد: یکی از تقسیم کارهایی که در این زمینه انجام شده است، تلاش در جهت گسترش آموزش‌های عمومی در درون این موسسات و سازماندهی توسعه آموزش های تخصصی و تزریق این متخصصین جدید به موسسات و خانه‌های قرآن است.
مدیردارالقرآن کریم استان قم بیان کرد: هزینه این موسسات به شکل خودگردان انجام می‌شود ولی اگر بخواهیم در آینده مشکلات کمتری داشته باشیم باید یک تزریق تخصصی نیز به این موسسات انجام شود.
وی گفت: در واقع استان قم به حسب قاری و حافظ شرایط خوبی دارد ولی یکی از ضعف‌های استان قم در زمینه دواران صوت و لحن و قف و... است که در این عرصه باید به توسعه آموزش‌های تخصصی و تربیت داور نیز اقدام کنیم.
وی اظهارکرد: این استان با این ظرفت عظیمی که در حوزه نیروی انسانی دارد باید حداقل چندین استاد شهیدی داشته باشد؛ امروز در واقع تنها یک استاد شهیدی داریم و کمتر کسی در این حد و وزن تربیت کرده‌ایم؛ این امر باید از امروز در دستور کار فعالان قرآنی قرار گیرد.
انتهای قم

captcha