رسانه‌ها با انتقاد سازنده و منصفانه، شرافت قلم را حفظ کنند
کد خبر: 3721864
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

رسانه‌ها با انتقاد سازنده و منصفانه، شرافت قلم را حفظ کنند

گروه فرهنگی- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در قرآن کریم، خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند، بنابراین قلمی که در راه ارزش‌ها باشد، شرافت دارد؛ رسانه‌ها باید با نقد سازنده، منصفانه و به دور از تعصب، شرافت قلم را حفظ کنند.

رسانه‌ها با انتقاد سازنده و منصفانه، شرافت قلم را حفظ کنند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در آخرین هفته از ماه مبارک رمضان، نشست صمیمی استاندار با اصحاب رسانه استان، شب گذشته 20 خردادماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
پوریا تهرانی‌مقدم، مدیرعامل خانه مطبوعات استان در این نشست بیان کرد: مجموعه خانه مطبوعات پیگیر مشکلات اصحاب رسانه است، اما این پیگیری‌ها برای نتیجه دادن، نیازمند حمایت مسئولان است.
وی ادامه داد: ساماندهی اعضای خانه مطبوعات اولویت اول ماست و در درجه دوم، توانمندسازی آنان مدّ نظر است، زیرا وقتی رسانه‌ای دغدغه معیشت داشته باشد، نمی‌تواند رسالت خود را به‌درستی انجام دهد.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان در ادامه از نماینده عالی دولت در استان خواست تا اصحاب رسانه را در زمینه وام مسکن، بیمه تکمیلی و ساخت مجتمع رسانه‌ای برای در اختیار گذاشتن دفتر و فضای کار به رسانه‌ها یاری کند.
دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: برپایی چنین جلسات صمیمی باعث می‌شود تا از نزدیک با مشکلات اصحاب رسانه که صدای مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، آشنا شده و همزاد پنداری کنیم.
وی افزود: در قرآن کریم، خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند، بنابراین قلمی که در راه ارزش‌ها باشد، شرافت دارد؛ رسانه‌ها باید با نقد سازنده، منصفانه و به دور از تعصب، شرافت قلم را حفظ کنند.
استاندار اظهار کرد: نقد سازنده این است که مسأله را درست بیان کنیم، واقعی باشد، نه اینکه تنها سیاه‌نمایی و برخاسته از عقده گشایی باشد؛ اگر مخرب و غرض‌ورزانه مطرح شود، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.
وی در خصوص بکارگیری نیروها در دستگاه‌ها نیز بیان کرد: استفاده از نیروهای بومی متخصص و کارآمد در مناصب مدیریتی این استان در دستور کار است؛ باید نیرویی را در مناصب مدیریتی گماشت که دارای تخصص و برخوردار از کارآمدی بالا باشد.
محبی همچنین با اشاره به اهمیت نقش جوانان و بانوان در مدیریت استان، افزود: با توجه به تأکیدات رئیس جمهوری برای استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی در تلاش هستیم تا این نوع نگاه را در سیستان و بلوچستان نهادینه کنیم.

انتهای پیام

captcha