توصیه‌های امام جمعه یاسوج به مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3721964
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

توصیه‌های امام جمعه یاسوج به مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ امام جمعه یاسوج درخصوص قطع درختان به مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد توصیه‌هایی کرد.

توصیه‌های امام جمعه یاسوج به مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سیدعلی اصغرحسینی، امام جمعه یاسوج امروز، 21 خردادماه در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان، اظهار کرد: باید با کسانی که درختان را آتش می‌زنند گاهی با فرهنگ سازی، گاهی با برخورد و جدیت مبارزه کرد.
وی دفاع از طبیعت را وظیفه همه دانست و افزود: همه باید درحمایت از طبیعت همسنگر باشیم زیرا درختی که در آمریکا هم باشد اثر زیست محیطی آن در چرخه کره خاکی در یاسوج مثبت و مهم است .
امام جمعه یاسوج با اشاره به حساسیت بالای خود به درختان، خاطرنشان کرد: بلوطی را دیدم که آتش زده بودند اشک از چشمانم جاری شد و آتش آن را با مقداری آب و خاک خاموش کردم .
آیت‌الله حسینی بیان کرد: مردم مجبور به قطع درختان برای سوخت زمستان نباشند وشماها به قطع کنندگان درختان رحم نکنید چون وقتی درختی قطع می‌شود آسیب آن به همه می‌رسد و انفال آن شخصی نیست .
وی ادامه داد: گاهی یک حرکت بجا یا یک مجازات بجا خیلی اثرگذار و بازدارنده است .
امام جمعه یاسوج به نتیجه نرسیدن پرونده‌ها در مراجع قضایی را آفتی برای درختان و فرصتی برای سودجویان دانست و عنوان کرد: باید افراد خاطی را زود و در کمترین زمان مجازات کرد، چراکه اگر مرور زمان شامل حالشان شود تاثیر چندانی ندارد .
آیت‌الله حسینی در پایان از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خواست تا با قطع کنندگان درختان و متصرفین اراضی بشدت برخورد کنند .
یادآورمی‌شود، در این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش مختصری از وضعیت محیط زیست استان، معضلات و مشکلات و برنامه‌های آتی این اداره کل ارائه کردند.
انتهای پیام

captcha