پا به پای دل در محفل قرآنی رمضان
کد خبر: 3722164
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

پا به پای دل در محفل قرآنی رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی - با محفل قرآنی آشنا شدم که در آن از هر سنی حضور دارند و با پای دل و با تمام وجود در این محفل شرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد مختلف اجتماع، نیازمند استقرار سامانه‎های قوی مردمی است.
توسعه امور قرآنی در گذشته، بیشتر در قالب مردمی بود اما اصرارها در زمینه توسعه این فرهنگ، دولت را بر آن داشت تا با ایجاد موسسات و نهادهایی زمینه ساز این فرهنگ باشند.

پا به پای دل در محفل قرانی رمضان
نهادهایی چون اوقاف و امورخیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارالقرآن‎های کریم، دانشگاه‎ها و حوزه و.. در جای خود فعالیت‎های خاصی را در این زمینه انجام می‎دهند، ولی به بیان کارشناسان قرآنی آن چیزی که در جامعه اثربخشی خود را ثابت کرده است، برنامه‎هایی است که با محوریت مردم انجام می‎شود.
خدیجه عباسی، مدیر موسسه قرآنی نور ایمان خراسان جنوبی است که چند سالی است در موسسه خود اقدام به برپایی جلسات قرآنی در ماه رمضان کرده و با وجود مشکلات زیاد، اما هزینه‌ها را متقبل شده و امید دارد اجر کارش راهی برای نشر فرهنگ غنی قرآن در جامعه باشد.
کمک به کاهش معضلات بشری با استفاده از رهنمودهای قرآن کریم
خدیجه عباسی، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان از سوی این موسسه محفل انس با قرآن در قالب جز خوانی همه روزه برگزار می‌شود.
وی افزود: طرح آموزش ترجمه و تفسیر عمومی قرآن کریم با عنوان بینات 21 که تفسیر سوره قصص است هر روز در سه مسجد جواد الائمه(ع)، سید الشهدا(ع) و طفلان مسلم ویژه بانوان برگزار شد.
مدیر موسسه قرآنی نور ایمان خراسان با بیان اینکه همچنین برای کودکان برنامه‌های حفظ قرآن کریم و تفسیر توسط مربی اجرا می‌شد، تصریح کرد: این برنامه‌ها به منظور نشر و ترویج ترجمه و تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و نشر فرهنگ غنی قرآن در جامعه برگزار شد.
عباسی ادامه داد: حرکت در راستای رفع مهجوریت قرآن کریم در جامعه، کمک به کاهش معضلات بشری با استفاده از نشر و ارائه الگوهای رفتاری و رهنمودهای قرآن کریم و انس مخاطبان با آموزه‌ها و فرامین قرآن در ماه رمضان از اهداف برگزاری این برنامه‌ها بود.

پا به پای دل در محفل قرانی رمضان
وی افزود: انتظار می‌رود فراگیران پس از گذراندن طرح با ترجمه و تفسیر سوره قصص آشنا شده و فرامین حیات بخش آن را در زندگی فردی وخانوادگی خود به کار برند.
مدیر موسسه قرآنی نور ایمان خراسان بیان کرد: براساس این طرح پس از تبلیغات ثبت نام، سطح بندی و کلاس بندی مخاطبان در 24 جلسه ویژه علاقمندان به ترجمه و تفسیر قرآن در مراکز آموزشی پیش بینی شده برگزار و مخاطبان ضمن آشنایی با سوره قصص، با فرامین آن آشنا می‌شوند.
برگزاری این محافل آثار معنوی را برای نسل جوان به دنبال دارد
عباسی با بیان اینکه افرادی که حد نصاب نمره را بگیرند، گواهینامه مربوطه را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: محتوای آموزشی این دوره، کتاب تفسیر نمونه آیت العضمی مکارم شیرازی است.
وی با بیان اینکه در این دوره مقاطع سنی 16 سال به بالا شرکت می‌کنند، تصریح کرد: محفل نورانی انس با قرآن فضای جامعه را نورانی و روحانی خواهد کرد.
مدیر موسسه قرآنی نور ایمان خراسان بیان کرد: برگزاری این محافل می‌تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را به خصوص در بین نسل جوان به دنبال داشته باشد.

پا به پای دل در محفل قرانی رمضان
عباسی یادآور شد: دارا بودن تسلط علمی و تجربه لازم در زمینه تدریس و ترجمه قرآن کریم، داران بودن وجهه موجه و مناسب اجتماعی، توانمند بودن در راستای بهرگیری از تفاسیر معتبر المیزان و تفاسیر نمونه و قدرت انتقال مطالب از ویژگی‌هایی است که هر مربی قرآن باید دارا باشد.
فضای ساده و صمیمی زنان در مسجد که با حلقه زدن دور هم به قرآن خواندن مشغول هستند از یک سو و قرائت قرآن توسط کودکان و شوق حفظ آیه و یا سوره‌ای از قرآن فضای معنوی روح بخشی را در مسجد حاکم کرده، اینجا نیازی به هیچ گونه تشریفات نیست، ساده و بی‌ریا و دور از تکلف به اقیانوس عشق الهی متصل و عطر نفس‌هایشان فضای مسجد را از عشق قرآن عطرآگین ساخته بود.
گزارش از سپیده قلندری اسفدن

گزارش تصویری این خبر را اینجا ببینید
انتهای پیام

 

captcha