کلید، در و پنجره‌ای که شما را به عالم معرفت نزدیک می‌کند
کد خبر: 3722214
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

کلید، در و پنجره‌ای که شما را به عالم معرفت نزدیک می‌کند

‌گروه جامعه ــ کسانی که قرآن تلاوت می‌کنند، باید این خواندن دقیق باشد و با تدبر همراه باشد؛ اصلا ببینید که خداوند در اینجا چه طور صحبت کرده و چرا این کلمه را اینجا آورده است و این کلید، در و پنجره‌ای است که شما را به عالم معرفت نزدیک می‌کند.

کلید، در و پنجره‌ای که شما را به عالم معرفت نزدیک می‌کند

به گزارش ایکنا؛ قرآن را با تدبر بخوانید‌؛ هر کلمه‌ای در قرآن معنایی دارد و اگر کسی بخواهد این کلمه را جا به جا کند، یک دنیا معنای آن فرق می‌کند. از این جهت کسانی که قرآن تلاوت می‌کنند، باید این خواندن دقیق باشد و با تدبر همراه باشد. اصلا ببینید که خداوند در اینجا چه طور صحبت کرده و چرا این کلمه را اینجا آورده است و این کلید، در و پنجره‌ای است که شما را به عالم معرفت نزدیک می‌کند.

در روایات مختلف از ائمه(ع) آمده است که کسی که خودش را محاسبه نمی‌کند از ما نیست، و باید هر شب مانند یک کاسب که حساب خود را انتهای روز حسابرسی می‌کند ما هم باید اعمال خود را حسابرسی کنیم. شاید در مرحله اول ببینیم خیلی عقب هستیم اما اگر مرتب این حسابرسی را داشته باشیم در انتها به مقامات عالیه می‌رسیم.

چند شب پیش دو تا طلبه آمدند نزد من و درخواست نصیحتی کردند، من هم خطاب به آنها گفتم روز اول که طلبه شدید یک انگیزه‌ای در دل داشتید که مثلا سربازی نروید و بیایید طلبه شوید، اما حالا که وارد شدید انگیزه‌های قبلی خود را بررسی کنید و یک انگیزه داشته باشید و آن هم اینکه برای خدا درس بخوانید، برای خدا عمل کنید و برای خدا هم درس بدهید؛ و خداوند هم چنین کسی را بزرگ و عظیم می دارد.

«بخشی از سخنرانی آیت الله سید محمد تقی مدرسی در جلسه تفسیر و تدبر سوره حدید- خرداد 97 »

 انتهای پیام

captcha