استقرار هزار پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان مرکزی/امکان پرداخت الکترونیکی
کد خبر: 3722243
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

استقرار هزار پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان مرکزی/امکان پرداخت الکترونیکی

گروه اجتماعی - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: هزار و ۲۲ پایگاه کمیته امداد به منظور جمع‌آوری فطریه در روز عید سعید فطر در استان مرکزی مستقر می‌شود.

استقرار هزار پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان مرکزی/امکان پرداخت الکترونیکی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شاپور جلالی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه برای جمع‌آوری زکات فطریه امسال در استان یک هزار و 22 پایگاه پیش‌بینی شده است، افزود : این پایگاه‌ها شامل دفاتر نیکوکاری، مساجد شهری و روستایی، پایگاه‌ها موسسات خیریه که از دبیرخانه شورای زکات مجوز دارند و پایگاه‌های مصلای نماز جمعه و در مسیر برگزاری نماز هستند.
وی با اشاره به اینکه مراکز خیریه‌ و موسساتی که مجوز فعالیت ندارند، نمی‌توانند اقدام به جمع‌آوری فطریه کنند، افزود: محوریت فعالیت‌های جمع‌آوری زکات با دبیرخانه شورای زکات است و موسساتی که در اساسنامه آن‌ها بحث جمع‌آوری زکات آمده است مجوز جمع‌آوری زکات فطره را دارند و می‌‌توانند اقدام به جمع‌آوری فطریه کنند.
جلالی با بیان اینکه برای جمع‌آوری زکات به صورت آنلاین و الکترونیکی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند برای پرداخت از طریق این سامانه عدد 3 را به شماره 30003333 ارسال و اپلیکیشن را نصب کنند در این اپلیکیشن همه چیز از جمله پرداخت صدقه و فطریه طراحی شده و می‌توانند فطریه را انتخاب و زکات فطره خود را پرداخت کنند.
وی افزود: هم استانی‌های مومن و نیکوکار همچنین می‌توانند با شماره‌گیری *8877*086# به صورت الکترونیکی زکات فطریه خود را بپردازند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در پایان ضمن تشکر از حضور و مشارکت پرشور مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی در کمک به نیازمندان گفت: سال گذشته حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان زکات فطریه جمع‌آوری شد که به سرعت به خانوارهای نیازمند پرداخت شد؛ امسال نیز تمهیداتی اندیشیده شده که به سرعت و ظرف مدت 48 ساعت وجوهات جمع‌آوری شده به نیازمندان تحویل داده شود.
انتهای پیام

captcha