«مرا به نام خودم بخوان»؛ نمایشی فرم و راوی روایات قرآنی
کد خبر: 3722281
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

«مرا به نام خودم بخوان»؛ نمایشی فرم و راوی روایات قرآنی

گروه هنر ــ «مرا به نام خودم بخوان» عنوان اثر نمایشی به کارگردانی زهرا اسلام‌پناه است که با استفاده از حرکات فرم برخی روایات قرآنی را بر روی صحنه تئاتر تصویر می‌کند و اجرای آن همزمان با پایان ماه مبارک رمضان به اتمام می‌رسد.

«مرا به نام خودم بخوان»؛ نمایشی فرم و راوی روایات قرآنی

زهرا اسلام‌پناه، بازیگر و کارگردان نمایش«مرا به نام خودم بخوان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: اجرای این نمایش که با نظر دوستان مسئول در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ویژه ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، در روزهای پایانی اجرای خود به سر می‌برد و آخرین اجرای این اثر نمایشی قرآنی پنجشنبه 24 خرداد همزمان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان در تالار سوره حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.

وی در مورد استقبال تماشاگران از این نمایش گفت: خوشبختانه با وجود روزه‌دار بودن مردم و اینکه در این ایام سالن‌های نمایشی با اقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه نیست اما نمایش«مرا به نام خودم بخوان» به جهت داشتن مضمونی قرآنی با استقبال چشمگیر مخاطبان علاقه‌مند مواجه شد و طبق نظرسنجی هم که از سوی مخاطبان این نمایش صورت گرفت غالباً هم از موضوع و هم فرم اجرایی این نمایش رضایت کامل داشتند.

اسلام‌پناه تصریح کرد: شیوه اجرایی این نمایش متکی بر حرکات فرم بود و ما این نمایش 50 دقیقه‌ای را بدون استفاده از دیالوگ و تنها بر مبنای حرکات فرم بازیگران روایت کردیم که البته در خلال روایت از تابلوهای نقاشی، نریشن، طراحی نور نیز به تناوب استفاده شد.

این کارگردان تئاتر در مورد موضوع روایت  نمایش نیز افزود: «مرا به نام خودم بخوان» سیری تاریخی در مورد برخی حوادثی دارد که در قرآن و برخی روایات دینی به آن اشاره مستقیم شده است که سرآغاز آن آدم در بهشت است و صحنه اغوا شدن او توسط شیطان و هبوطش بر زمین و پرداختن به فرزندان آدم که ادامه پیدا می‌کند تا قوم بنی اسرائیل و کمی جلوتر اختلاف میان ادیان در جنگ‌های صلیبی مورد توجه قرار می‌گیرد و این سیر نزولی و انحطاطی انسان در پی رانده شدن او از بهشت همچنان ادامه پیدا می‌کند.

اسلام‌پناه در پایان تأکید کرد: صحنه پایانی این نمایش بازگشت انسان به خویشتن خویش  و ذات پاک خود اوست که این امر در نمایش به نزاع با شیطان و به زانو درآوردن و شکست او همراه می‌شود و به نوعی پیام این نمایش نیز در این صحنه آخر آن نهفته است که تنها راه فلاح و رستگاری انسان بازگشت به ضمیر پاک و قدسی خود اوست.

یادآور می‌شود، نمایش «مرا به نام خودم بخوان» به کارگردانی زهرا اسلام‌پناه هر روز ساعت 18:30 در تالار سوره تا 24 خرداد به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام

 

 

 

captcha