خیران در سال‌های اخیر در زمینه مدرسه‌سازی آورده‌ای بیشتر از دولت داشته‌اند
کد خبر: 3722423
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

خیران در سال‌های اخیر در زمینه مدرسه‌سازی آورده‌ای بیشتر از دولت داشته‌اند

گروه جامعه ــ وزیر آموزش و پرورش آورده خیران را طی سال‌های اخیر در زمینه مدرسه‌سازی بیشتر از دولت ارزیابی کرد و گفت: مشکلات اقتصادی تاثیری در مشارکت خیران نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز، ۲۲ خردادماه، با حضور در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز کشور که در مدرسه دارالفنون با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: یکی از نیک‌ترین اموری که از دیرباز مردم کشورمان بدان توجه داشتند، مدرسه سازی است، چهار دیواری که صدای بالندگی و اخلاق زندگی از آن به گوش می‌رسد.

خیران در سال‌های اخیر در زمینه مدرسه‌سازی آورده‌ای بیشتر از دولت داشته‌اند
وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش به خود می‌بالد که بزرگانی از این مرز و بوم به پا خاستند و نهضت مدرسه‌سازی را ثبت و ضبط کردند، تشکلی که با اراده فولادین خیرین در کنار سازمان نوسازی و وزارت آموزش و پرورش مسئولیت هدایت خیرین را در زمینه مدرسه‌سازی برعهده گرفته است.
بطحایی با بیان اینکه از ۵۳۰ هزار کلاس درس در کشور بیش از ۱۱۰ هزار کلاس توسط خیران ساخته شده است، گفت: در سال‌های اخیر آورده خیران در زمینه مدرسه‌سازی بیش از دولت بوده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است اظهار کرد: در فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقای مستمر واقفان و خیران مورد توجه قرار گرفته است. امروز ۶۵۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در داخل کشور و هزار خیّر نیز در خارج کشور بازوهای توانمندی هستند که این صدقه جاریه را هر روز افزایش می‌دهند.
وی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مدرسه‌سازی را صدقه جاریه برشمردند و همچنین امام خمینی(ره) که می فرمودند همه کشور باید مدرسه شود، اشاره و عنوان کرد: مردم ما اهل خیر هستند و با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور به واسطه تمدن قوی و اعتقادات دینی مستحکم همواره مسیر کار خیر و مدرسه سازی را ادامه دادند.

انتهای پیام

captcha