ثبت وقف با نیت امر به معروف موجب حفظ ارزش‌های معنوی در جامعه می‌شود
کد خبر: 3722435
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

ثبت وقف با نیت امر به معروف موجب حفظ ارزش‌های معنوی در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: ثبت وقف‌‌هایی با نیت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب حفظ ارزش‌های دینی و معنوی خواهد شد و خیرین باید این نوع وقف‌ها را نیز در نظر داشته باشند.

ثبت وقف با نیت امر به معروف موجب حفظ ارزش‌های معنوی در جامعه می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان دیروز، 22 خردادماه در جلسه با بازرسان ستاد امر به معروف استان اظهار کرد: وقف مختص یک نیت یا یک محل خاص نیت نبوده و زمینه‌های مختلفی برای نیات واقف وجود دارد که هر کدام نقش بی‌بدلیلی در حل مشکلات جامعه ایفا می‌کنند.
وی افزود: ثبت وقف‌‌هایی با نیت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب حفظ ارزش‌های دینی و معنوی خواهد شد و خیرین باید این نوع وقف‌ها را نیز در نظر داشته باشند.
حجت‌الاسلام نوروزی عنوان کرد: امر به معروف همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده تا جایی که ایشان حتی تذکر لسانی با یک کلمه را نیز پر اهمیت دانسته و این را یک وظیفه همگانی می دانند.
وی اعلام کرد: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه با راه‌اندازی غرفه‌های حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه در طول سال تلاش دارد نقشی در ترویج این فریضه فراموش شده داشته باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه امر به معروف باید از نهاد خانواده آغاز شود، عنوان کرد: باید یک برنامه بنیادی برای نهادینه‌سازی این فریضه الهی در جامعه اجرا شود چرا که با اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر به در جامعه امروز شاهد این مشکلات اجتماعی و منکرات در جامعه نبودیم.
وی اعلام کرد: ترویج نماز به صورت بخش‌نامه‌ای و دولتی امکانپذیر نیست بلکه نهادینه‌سازی نماز در لایه‌های جامعه و آشنایی کودک از سنین کم با اهمیت نماز و مسجد می تواند امر اثرگذار باشد.
حجت‌الاسلام نوروزی بیان کرد: آمران به معروف و افرای که خود ناهیان از منکر باید خود سرمشق دیگران باشند و زندگی خود را بر اساس فرایض ایرانی و اسلامی پیش ببرند.
وی در پایان یادآور شد: ارزیابی‌ها ابزار و وسیله هستند و خروجی این اطلاعات باعث طراحی و پایه‌ریزی نقشه های راه برای پیشرفت هرچه بیشتر جامعه می‌شود.
انتهای پیام

captcha