شهروندان مراقب ویزای جعلی اربعین حسینی باشند
کد خبر: 3722563
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

شهروندان مراقب ویزای جعلی اربعین حسینی باشند

گروه اجتماعی- مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: با توجه به اینکه سال گذشته تعدادی از شهروندان با ویزای جعلی به این سفر اعزام شده بودند که در نهایت با مشکل مواجه شدند، تقاضا می‌شود از طریق سامانه سماح نسبت به ثبت‌نام و صدور ویزا اقدام کنند.

شریفی

به گزارش ایکنا از یزد، علی اصغر شریفی، مدیر حج و زیارت استان یزد صبح امروز در اولین جلسه ستاد اربعین حسینی استان با حضور استاندار و اعضای ستاد، اظهار کرد: سال گذشته دفتر موقت صدور ویزا ایجاد و برای 29 هزار نفر ویزا صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند گفت: متاسفانه سال گذشته برخی مشکلات ویزا و صدور ویزا به کندی انجام می شد که ناشی از تغییر پرداخت دلار به ریال و جابجایی کارکنان عراقی بود ولی در مجموع این کار به نحو احسنت انجام شد.

شریفی با اشاره به اینکه سال گذشته متاسفانه بیش از 300 نفر با ویزای جعلی و تقلبی در این سفر حضور داشتند که در مرز چذابه دچار مشکل شدند و در برگشت نیز با سرگردانی و معطلی روبرو بودند افزود: افراد با ثبت نام از طریق سامانه سماح با اطمینان خاطر به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود امسال نیز دفتر موقت صدور ویزا در زمان مناسب دایر شود تا ثبت نام که از طریق سامانه سماح و غالبا روزهای آخر انجام می شود، بتوانیم در روزهای ابتدایی ثبت نام، ویزا صادر شود و در این خصوص نگرانی وجود نداشته باشد.

مدیر حج و زیارت استان یزد همچنین گفت: پرواز یزد راه اندازی شود تا مردم بتوانند به راحتی از طریق استان نسبت به این سفر اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha