جذب یک هزار و ۷۳۰ حامی جدید در طرح اکرام ایتام آذربایجان غربی
کد خبر: 3723153
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
طی ماه رمضان صورت گرفت؛

جذب یک هزار و ۷۳۰ حامی جدید در طرح اکرام ایتام آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی از جذب یک هزار و ۷۳۰ حامی جدید در ماه مبارک رمضان در طرح اکرام ایتام استان خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۰ یتیم زیر نظر کمیته امداد امام خمینی در سطح استان قرار داشتند.

جذب یک هزار و 730 حامی جدید در طرح اکرام ایتام آذربایجان غربی

جهانبخش رضایی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام از سال 1378 آغاز شده است، بیان کرد: طرح اکرام ایتام و طرح محسنین از طرح های بسیار موفق کمیته امداد بوده است.
وی ادامه داد: طرح کرام ایتام و طرح محسنین با هدف حمایت خیرین از ایتام در رفع مشکلات معیشتی، تحصیلی و درمانی آغاز گردید.
رضایی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 11 هزار و 700 یتیم در سطح استان وجود داشت، خاطرنشان کرد: 20 هزار و 450 حامی ایتام د سال گذشته جذب شد که در ماه مبارک رمضان امسال نیز یک هزار و 730 حامی جدید اضافه گردید.
وی ادامه داد: طرح محسنین نیز در راستای اکرام ایتام کودکان بدسرپرست، زندانی و یا والدین مبتلا به بیماری صعب العلاج اجرا می شود که کودکان دختر از 1 تا 25 سالگی تحت حمایت بوده و پسران نیز از رده سنی 1 تا 18 سال و پس از آن به شرط تحصیل تا 22 سالگی می توانند تحت حمایت طرح محسنین قرار گیرند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی درخصوص نحوه دیدار ایتام و حامیان گفت: بعد از 3 ماه که پرونده حامی یابی تکمیل گردیده و به عنوان فرزند معنوی حامی شناخته شد امکان دیدار فراهم می گردد که در این مورد حفظ عزت نفس ایتام بسیار مدنظر است.
رضایی یادآور شد: سال گذشته حامیان ایتام استان در حدود 18 میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام کمک کردند.
انتهای پیام

captcha