افزایش دما و غبار در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود
کد خبر: 3723157
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

افزایش دما و غبار در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود

گروه اجتماعی ـ. کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش سه تا ۶ درجه‌ای دمای هوا و نیز گرد و خاک در روز‌های آینده در این استان پیش بینی می‌شود.

افزایش دما و غبار در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایرنا، ولی بهره‌مند، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 27 خردادماه اظهار کرد: روند افزایش دمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد از امروز شروع می‌شود تا چهارشنبه هفته آینده ادامه دارد.
وی بیان کرد: هوای برخی مناطق گرمسیری این استان مانند گچساران تا 46 درجه سانتیگراد نیز پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گرد و خاک و کاهش دید افقی نیز از امروز به مدت چهار روز کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرهای گرمسیری را فرا می‌گیرد.
بهره‌مند بیان کرد: در شبانه روز گذشته حداکثر و حداقل دمای هوای منطقه امامزاده جعفر گرم‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد به 18.4 و 40 درجه سانتی‌گراد رسید و بیشترین و کمترین درجه هوای شهر یاسوج خنک‌ترین منطقه این استان 33.8 و 14درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.
وی ابراز کرد: بیشترین و کمترین دما در ایستگاه‌های هواشناسی شهرهای دوگنبدان 22.5 و 39.1و دهدشت در جنوب این استان 39.8 و 18.6درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کمترین و بیشترین دمای هوای شهر سی سخت 30.6 و 14 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.
یادآور می‌شود، کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
انتهای پیام

captcha