نگاهی بر فعالیت‌های 3 مؤسسه قرآنی استان بوشهر
کد خبر: 3723602
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

نگاهی بر فعالیت‌های 3 مؤسسه قرآنی استان بوشهر

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ برگزاری کلاس‌های تابستانی در رشته‌های هنری، توزیع کتب مذهبی با هدف تجهیز کتابخانه مؤسسات و تجلیل از 100 نونهال قرآن‌آموز از جمله فعالیت‌های سه موسسه قرآنی استان بوشهر در کنار آموزش قرآن است.

 نگاهی بر فعالیت‌های مؤسسات قرآنی بشری و معراج استان بوشهر

رضا محمدی، مدیرعامل موسسات قرآنی بشری، معراج و ثقلین شهرستان دیّر استان بوشهر در رابطه با فعالیت‌های تابستانه این موسسات در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: کلاس‌های مشاوره‌ با حضور کارشناسان دعوت شده از قم، کلاس‌های هنری مانند گل‌سازی و خیاطی با ارائه مدرک فنی‌‌ و حرفه‌ای و کلاس‌های قرآن مانند تجوید، صوت و لحن، تفسیر و حفظ به صورت رایگان برای سنین مختلف از جمله کلاس‌های فصل تابستان مؤسسه بشری و با همکاری کانون فرهنگی شمیم ولایت است. این کلاس‌ها از تیرماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین مؤسسه قرآنی ثقلین نیز ثبت‌ نام کلاس‌های قرآنی مانند حفظ، تجوید و مفاهیم و کلاس‌های هنری مانند خیاطی و گلدوزی را از 20 خردادماه آغاز کرده است و این کلاس‌ها از سوم تیر شروع می‌شوند.

محمدی بیان کرد: مؤسسه قرآنی بشری نیز با 120 دانش‌آموز، کلاس‌های حفظ اجزای مختلف قرآن را آغاز کرده است. همچنین کلاس‌های خیاطی و گل‌سازی را نیز ویژه بزرگسالان برگزار می‌کند.

توزیع کتب مذهبی با هدف تجهیز کتابخانه

مدیرعامل چند موسسه قرآنی در استان بوشهر در رابطه با توزیع کتب مذهبی گفت: طرح اهداء کتاب مذهبی را فردا، 29 خردادماه خواهیم داشت. این طرح از سوی مؤسسه قرآنی بشری اجرا و کتاب‌های مذهبی و وسایل بازی از سوی روزنامه کیهان تهران به موسسه اهداء می‌شود. این کتب به موسسات قرآنی معراج، نورالثقلین، مسجد حضرت مهدی(عج) در شهرستان دشتی و مسجد شهدای گمنام با هدف تجهیز کتابخانه‌های موسسات و تقویت بنیه مذهبی قرآن‌آموزان اهدا می‌شود و به هر موسسه 100 کتاب با موضوع مذهبی اختصاص می‌یابد.

تجلیل از 100 نونهال قرآن‌آموز

وی در پایان از مراسم تجلیل از قرآن‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: از قرآن‌آموزانی که در حفظ قرآن مشارکت بیشتری داشته‌اند به تاریخ جمعه، 31 خردادماه طی مراسمی در مصلای نماز جمعه شهرستان دیّر استان بوشهر به همت کانون فرهنگی شمیم ولایت و موسسه قرآنی بشری تجلیل می‌شود. طی این مراسم به 100 قرآن‌آموز دختر و پسر، بسته‌های فرهنگی اهداء خواهد شد. بسته‌های دختران شامل سجاده، چادر نماز و بسته‌های پسران شامل نوشت‌افزار است.

انتهای پیام

captcha