اولین کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب در اهواز راه‌اندازی شد
کد خبر: 3723733
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

اولین کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب در اهواز راه‌اندازی شد

گروه معارف ـ اولین کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب به نام کتابخانه تخصصی شهید قاضی نورالله شوشتری در استان خوزستان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، اولین کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب به نام کتابخانه تخصصی شهید قاضی نورالله شوشتری در استان خوزستان راه‌اندازی شد.

این کتابخانه تخصصی دارای بیش از پنج هزار جلد کتاب و شامل 24 عنوان تخصصی در زمینه‌های تاریخ، کلام شیعه، تفسیر اهل سنت، تفسیر شیعه، امامت و ولایت، حدیث، نقد جریان مدعی یمانی و وهابیت، ابن تیمیه، مهدویت، فرق ضاله، اهل‌بیت، اهل‌سنت، عرفان، کودک و نوجوان،‌ روانشناسی، منبر و روضه، انقلاب اسلامی، سیاسی، اخلاق، علوم قرآن، فلسفه، فقه، اصول فقه و فرهنگ لغت است.

این کتابخانه در دو بخش حقیقی و مجازی برای پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه قابل استفاده است. در قسمت فضای مجازی دو رایانه مجهز به نرم‌افزارهای تخصصی در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

این کتابخانه در محل دفتر تبلیغات اسلامی قم نمایندگی خوزستان و با حضور دکتر عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افتتاح شد.

گفتنی است؛ مجموعه آثار علامه قاضی نورالله شوشتری به صورت نمایشگاهی در این کتابخانه قرار داده شده است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، قاضی نورالله شوشتری از علمای خوزستانی در دوره صفویه و معروف به شهید ثالث است که به منظور تبلیغ آموزه‌های اسلام و اهل بیت(ع) به هندوستان سفر کرد و در آنجا به شهادت رسید. مزار او در شهر آگره هندوستان زیارتگاه مسلمانان است.

انتهای پیام

captcha