روحانیون سوالات دینی جوانان را با بصیرت و استدلال پاسخ دهند
کد خبر: 3723802
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

روحانیون سوالات دینی جوانان را با بصیرت و استدلال پاسخ دهند

گروه معارف - مدرس حوزه علمیه بیجار با بیان اینکه پاسخ گویی به سوالات دینی جوانان باید همراه با بصیرت باشد، گفت: جوان باید بتواند جواب تمام سوالات خود را با دلیل و استدلال بیابد و روحانیون باید بتوانند با بصیرت و فهم عمیق به سوالات و شبهات دینی جوانان پاسخ دهند.

روحانیون، قلعه های شیعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسین پناهی، مدرس حوزه علمیه بیجار در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: همانگونه که در قرآن کریم نیز آمده است روش صحیح تبلیغ دین از راه بصیرت بوده که بصیرت به معنای فهم عمیق و با استدلال است.
وی ادامه داد: جوان امروزی حق اظهار نظطر در مورد مسائل دینی را دارد و باید جواب سوالات دینی خود را با دلیل و استدلال بیابد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهی افزود: اگر دین همراه با معرفت و بصیرت باشد همیشگی و دائمی خواهد شد ولی دین بدون بصیرت لنگ خواهد زد و روحانیون باید بتوانند سوالات دینی را با بصیرت و استدلال پاسخ دهند.
وی با اشاره به اینکه جوان باید بتواند در مورد هر مساله ای که ذهنش را به خود مشغول کرده است سوال بپرسد، تصریح کرد: علما و روحانیون باید آنقدر مطالعات جامع و کاملی داشته باشند تا بتوانند سوالات جوانان امروزی را با دلیل و منطق جواب داده و آنان را قانع کنند.
مدرس حوزه علمیه بیجار بیان کرد: دین اسلام دین بسیار جامع و کاملی است ولی باید پاسخ های استدلالی به جوانان امروز داده شود تا به سمت عرفان های نوظهور تمایل پیدا نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهی با اشاره به اینکه عرفان های نوظهور توانسته اند راه خود را برای نفوذ در میان جوانان پیدا کنند، تصریح کرد: جوان به دنبال لذت و تنوع است و بسیاری از عرفان های نوظهور نیز به مسائل مورد نیاز اساسی جوانان می پردازند که همین موجب شده تا بتوانند خلاءهای قشر جوان را پر کنند.
وی افزود: امروز باید علما و روحانیون آگاه بوده و بدون شک باید در فضای مجازی که بسیار مورد علاقه جوانان است ورود کنند تا از این راه خلاءهای موجود در دین را پر نموده و به سوالات فراوان جوان امروزی با دلیل و منطق پاسخ گویند.
انتهای پیام

captcha