روند احداث دو پروژه سالن ورزشی شش هزار نفره و تالار مرکزی سنندج بررسی شد
کد خبر: 3723970
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

روند احداث دو پروژه سالن ورزشی شش هزار نفره و تالار مرکزی سنندج بررسی شد

گروه فرهنگی- سعید نمکی، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور امروز، 29 خردادماه با همراهی مسئولان استانی از دو پروژه مهم ورزشی و فرهنگی سالن شش هزار نفره و تالار مرکزی شهر سنندج بازدید کرد و از اعطای اعتبارات لازم برای تکمیل این دو پروژه خبر داد.

روند احداث دو پروژه سالن ورزشی شش هزار نفره و تالار مرکزی سنندج بررسی شد

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، 29 خردادماه در جریان بازدید از پروژه سالن شش هزار نفره 22 گولان سنندج اظهار کرد: وعده داده بودیم که این پروژه تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد اما با کندی کار روبرو شده است.
وی افزود: کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان را در پیش رو داریم اما مکان در خور شانی برای برگزاری این کنگره نداریم که می‌طلبد این سالن تا زمان برگزاری آن کنگره، به اتمام برسد.
محمد فیض‌بخش، نماینده شرکت ساخت و توسعه اماکن ورزشی کشور در استان کردستان هم اظهار کرد: در حال حاضر در قالب دو قرارداد تکمیل سالن و پوشش سقف حدود 19 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به گرانی های پیش آمده حداقل 20 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز هست، عنوان کرد: ما در حال حاضر هیچ مشکلی برای ادامه کار نداریم و فقط تنها مشکل ما اعتباری است.
بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان هم در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت ساخت و توسعه اماکن ورزشی در ساخت این پروژه، گفت: به شدت از شرکت ساخت و توسعه اماکن ورزشی گلایه مند هستیم چون پروژه سالن های شش هزار نفره در شش مرکز استان کشور در حال ساخت بود اما به کردستان کم توجهی شد.
وی با بیان اینکه با مداخله خود سازمان برنامه و بودجه این پروژه به وضعیت کنونی رسیده است، عنوان کرد: خود مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه هم به ما قول داده بودند اما متأسفانه ما اراده و جدیت لازم را در این شرکت ندیدیم.
تسریع در روند احداث پروژه 6000 نفره سالن ورزشی مطالبه مردم کردستان
نصراللهی‌زاده، بیان کرد: سال گذشته همه بدهی‌های این پروژه از جمله شش میلیارد تومان مطالبه شهرداری را از محل منابع استانی پرداخت کردیم و هم اکنون تنها خواسته ما تسریع در روند احداث پروژه است.
نمکی، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور هم با عنوان اینکه امسال 100 درصد اعتبارات این پروژه تخصیص را داده ایم، اظهار کرد: هفته آینده هم در تهران جلسه ای را برگزار می کنیم و تکلیف این پروژه را از لحاظ اعتباری مشخص خواهیم کرد.
هم از کندی روند احداث این سالن انتقاد کرد و از شرکت ساخت و توسعه امکان ورزشی خواست که کار احداث را متوقف نکنند.
نیاز به اعتبار 25 میلیارد تومانی برای احداث پروژه تالار مرکزی سنندج
در ادامه از پروژه تالار مرکزی شهر سنندج هم بازدید به عمل آمد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در جریان این بازدید اظهار کرد: این پروژه اولین و تنها مکان فرهنگی شهر سنندج بوده که از سال 1338به عنوان تالار فرهنگ دایر بوده است.
جلال قلعه‌شاخانی افزود: از سال 82 این پروژه با هدف بازسازی تخریب شده که تاکنون فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: براساس برآورد ما 25 میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است و اگر تامین اعتبار شود 16 ماهه آن را تحویل خواهیم داد.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور هم در جریان این بازدید، وعده تامین اعتبار 25 میلیارد تومانی این پروژه را داد و گفت: این پروژه را در اولویت خواهیم گذاشت و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.
نمکی بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای فرهنگی این استان، این پروژه در اولویت اول ما خواهد بود و دولت هم به احداث آن کمک خواهد کرد.
بهمن مرادنیا، استاندار کردستان هم با اشاره به اینکه کردستان یک استان فرهنگی بوده که هنرمندان بسیاری را در دل خود پرورش داده است، یادآور شد: تنها خواسته هنرمندان استان، ایجاد محلی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی است.
انتهای پیام

captcha