برپایی جشنواره کارتون و کاریکاتور با موضوع «روزی حلال» درخراسان‌شمالی
کد خبر: 3724153
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

برپایی جشنواره کارتون و کاریکاتور با موضوع «روزی حلال» درخراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی گفت: فراخوان نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان با موضوع «روزی حلال» منتشر شد.

برپایی جشنوارهکارتون و کاریکاتور با موضوع « روزی حلال » درخراسان‌شمالی

وحید نمازی، رئیس حوزه هنری استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: دین اسلام به عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین دین همانطور که به مسائل معنوی و عبادات توجه می‌کند به زندگی دنیوی و نیازهای مادی نیز اهمیت می‌دهد و مسلمانان را به مسائل اقتصادی و کسب درآمد حلال تشویق می‌کند و از بیکاری و فقر و نداری برحذر می‌دارد. و نچه در نظام اقتصادی اسلام بیش از هر چیز اهمیت دارد، حلال بودن کسب و کار است؛ یعنی به دست آوردن مال، از راهی که ممنوعیت شرعی ندارد.

وی ادامه داد:به همین منظور دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور  حوزه هنری خراسان شمالی نهمین دوره این جشنواره را با عنوان «روزی حلال» برگزار می‌کند.

نمازی با اشاره به برپایی این جشنواره  دردو بخش کارتون و کاریکاتور، گفت:  موضوعات بخش کارتون دو روزی حلال و آثار مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی ،حرام خواری و آثار سو آن در زندگی فردی و اجتماعی و بخش کاریکاتورنیز چهره استاد جواد علیزاده «کارتونیست و کاریکاتوریست پیشکسوت » است.

وی با اشاره به اینکه آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به صاحبان آثار اهدا می‌شود،افزود: با توجه به اینکه تکنیک خلق آثار آزاد هر هنرمند مي‌تواند حداکثر با ارائه شش اثر در هر بخش جشنواره شرکت کند.

نمازی با بیان اینکه افراد تا 20 مردادماه سال جاری برای ارسال آثار خود فرصت دارند، افزود: داوری آثار تا 25 مردادماه سال جاری انجام شده و اختتامیه و نمایشگاه نیز در شهریور ماه برپا می شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره بجنورد، بلوار مدرس، چهارراه شهدای دانش آموز، مدرس 42 (گلچین)، پلاک 73، حوزه هنری استان و یا آدرس الکترونیکی www.artbojnourd.ir   ارسال کنند، گفت: هنرمندان می‌توانند جهت عضویت در سامانه اطلاع‌رسانی جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، نام و نام خانوادگی، سال تولد و  شهر محل اقامت  خود را به شماره 30002196 پیامک کنند.

captcha