شرکت بیش از 1800 نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان
کد خبر: 3724203
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

شرکت بیش از 1800 نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در این دوره از مسابقات قرآنی با عنایت خداوند متعال تعداد شرکت‌کنندگان از 100 نفر شرکت‌کننده سال گذشته به بیش از هزار و 800 نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان،شعبان سپهر، معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز، 30 خردادماه در مراسم افتتاحیه بیبست و سومین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه با اشاره به افزایش استقبال از این دوره از رقابت‌های قرآنی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی با عنایت خداوند متعال تعداد شرکت‌کنندگان از 100 نفر شرکت‌کننده سال‌های گذشته به بیش از هزار و 800 نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به آیه 82 سوره اسرا که می فرماید:« وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌‏كنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمى‌افزايد»، افزود: قرآن کلام وحی استو مایه درمان و رحمت برای مؤمنان است.
سپهر بیان کرد: ما باید با عقل خود قرآن را درک و تحصیل کنیم که این شفای از چه بابتی است فقط برای امراض جسمی یا اینکه قرآن به عنوان اقیانوس پر از گوهرهای الهی درمانی برای روح انسان نیز هست.
وی اعلام کرد: اگر دنیای امروز را نگاه کنیم، می‌بینیم که بشر امروز بیمار و از معارف الهی دور شده است و همین دوری انسان را تبدیل به موجود وحشتناکی کرده که کودک، زن، مرد، پیر را به راحتی می کشد و طبیعیت را به نابودی می‌کشاند.
معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه قرآن قانون اساسی زندگی انسان‌هاست، عنوان کرد: در این راستا ما مسلمانان نباید اجازه دهیم که قرآن مهجور شود.
وی ادامه داد: به واسطه همین مهجوریت قرآن بوده که کسانی که به خدا، روز قیامت و پیامبر(ص) ایمان آورده‌اند، امروز به راحتی خون همدیگر را بر زمین جاری می‌کنند.
سپهر افزود: قرآن کتابی برای زندگان بوده و اگرچه بر اساس آیات قرآن برای همه انسان‌ها نازل شده است اما مسلمانان بایتس به عنوان محبان پیامبر خاتم(ص) پیام قرآن را درک کنند و آن را اساس زندگی خود کنند.
انتهای پیام

 

captcha