پیاده سازی فرهنگ اصیل امام نیازمند برنامه صحیح فرهنگی 40 ساله است
کد خبر: 3724392
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
آیت‎الله مصباح یزدی:

پیاده سازی فرهنگ اصیل امام نیازمند برنامه صحیح فرهنگی 40 ساله است

گروه اجتماعی ــ رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) پیاده سازی فرهنگ اصیل امام راحل را نیازمند برنامه صحیح 40 ساله فرهنگی دانست.

پیاده سازی فرهنگ اصیل امام نیازمند برنامه صحیح فرهنگی 40 ساله است
به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز 31 خرداد، در دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد،گفت: شناخت درست فلسفه زندگی، عبور از ظواهر دینی و توجه به اهداف اصلی خلقت گامی بلند در مسیر تغییر فرهنگ و تحقق الگوی متعالی فرهنگی است؛ در درون دانشگاه آزاد نیز مانند دیگر نهادها نقاط مثبت و منفی وجود داشته و مسؤولان این نهاد باید ضعف‌ها را کاهش و اندک کرده و نقاط قوت را تقویت کنند.
استاد حوزه تصریح کرد: برخی از ضعف های موجود در دانشگاه آزاد در دیگر نهادها و دانشگاه های دولتی و همچنین آموزش و پرورش نیز به چشم می خورد ولی باید نسبت به برطرف کردن این نقاط ضعف اهتمام داشت.
آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: برخی از افراد مبتلا به انحرافات دینی در نتیجه فقر فرهنگی گرفتار این مشکلات شده‌اند، گفت: باید نستب به فعالیت‌های آموزشی و معرفت افزایی اهتمام بیشتری صورت گیرد؛ امام خمینی(ره) در زمان حیات پربرکتشان نقش تربیتی را ایفا کردند و نسلی انقلابی و آماده جانفشانی را تربیت کردند و ادامه این انقلاب و صدور آن نیز در گرو تربیت نسل انقلابی در بستر دانشگاه‌ها و حوزه های انقلابی است.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مباحث صورت گرفته اخیر در باب مذاکره با آمریکا گفت: متاسفانه بحث مذاکره بدون پیش شرط با آمریکا در روزهای اخیر شنیده شده است که در این زمینه باید گفت شاهد تنزل فرهنگی در بخش های مختلف هستیم.
وی افزود: در حالی که در ابتدای انقلاب اسلامی کسی تصور این را هم نمی کرد برخی مسؤولان در انقلاب اسلامی پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با آمریکایی را ارائه بدهند که دشمن اصلی این انقلاب به شمار می رود؛ مسئله تغییر فرهنگی در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مدت زمان 40 سال اتفاق افتاده است.
آیت الله مصباح یزدی اظهارکرد: باز پس گیری چنین فرهنگ اشتباهی و همچنین پیاده سازی فرهنگ اصیل امام نیز نیازمند اجرای 40 سال برنامه صحیح فرهنگی است؛ برای احیای فرهنگ اصیل انقلاب باید همه انقلابی شده و انقلابی بمانند ولی در عین حال شاهدیم که متاسفانه ماهیت برخی از افراد تغییر یافته و از روحیه انقلابی تهی شده اند.
انتهای پیام

captcha