تبیین اهداف و آرمان‌های شهید چمران برای نسل جوان عبرت آموز است
کد خبر: 3724439
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

تبیین اهداف و آرمان‌های شهید چمران برای نسل جوان عبرت آموز است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر زنده نگه داشتن و یادآوری مجاهدت‌های شهیدان، اظهار کرد: تبیین اهداف و آرمان‌های شهدایی چون شهید چمران برای نسل جوان ضروری و عبرت آموز است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته  در دیدار اساتید بسیجی استان، با تاکید بر زنده نگه داشتن و یادآوری مجاهدت‌های شهیدان، اظهار کرد: تبیین اهداف و آرمان‌های شهدایی چون شهید چمران برای نسل جوان ضروری و عبرت آموز است.

تبیین اهداف و آرمان‌های شهید چمران برای نسل جوان عبرت آموز است

وی تشریح کرد: شهید چمران نه تنها در زندگی اجتماعی بلکه در زندگی شخصی و خانوادگی دارای شخصیت علمی، عرفانی و منحصر به فرد بود. او در مسیر مبارزه و جهاد در برون مرزها و داخل کشور حماسه های بسیاری خلق کرده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شهید چمران گفت: او از سن ۱۵ سالگی در جلسات مختلف اجتماعی و مذهبی شرکت می کرد و در قضیه ملی شدن صنعت نفت نیز تلاش بسیاری کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت‌های مبارزاتی و سیاسی شهید چمران در ایران گفت: او از سال ۵۷ عزم خود را برای یاری به انقلاب جزم کرد و در کنار امام و رهبری قرار گرفته و در جنگ‌های چریکی ناظم خوزستان فداکاری کرد تا اینکه در نهایت در ۳۱ خرداد ماه سال ۶۰ در دهلاویه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وی با تاکید بر پیاده کردن اصول اسلامی در دانشگاه، گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسلامی کردن دانشگاه ها و دور نگهداشتن دانشگاه‌ها از مسایل دیگر بود.

وی تاکید کرد: این‌که بگوییم شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از ۴۰ سال توانسته به هدف اصلی خود برسد یا نه؟ جای بحث و گفت و گوی بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر این‌که باید اسلامی کردن را از داخل دانشگاه شروع کنیم، تشریح کرد: دانشگاه‌ها در مدیریت جامعه ما تاثیرگذار هستند.

امام جمعه تبریز، گفت: دانشگاه ها باید به تحقیق و پژوهش اهمیت فراوانی دهند به شرطی که استفاده موثری از این تحقیقات شود نه اینکه صرفا در آرشیوها و بایگانی‌ها خاک بخورند.

وی، با تاکید بر این‌که اساتید و دانشجویان باید در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تلاش کنند، گفت: باید بر خوابگاه های دانشجویی بیشتر نظارت شوند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر این‌که ایجاد یاس و ناامیدی توسط دانشگاه‌ها در دل دانشجویان به ضرر جامعه است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در جامعه امید ایجاد کنند نه صرفا در بین دانشجویان.

امام جمعه تبریز، به هجمه‌های دشمن علیه ایران اسلامی در سه حوزه‌ «جنگ روانی، جنگ اقتصادی و جنگ عملی» (ایجاد تفکر براندازی نظام در اذهان مردم) اشاره کرد و افزود: نوسانات بازار ارز، خودرو و سکه مقدمه‌ مسیری است که دشمنان دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

captcha