تشویش اذهان عمومی به‌صلاح جامعه نیست
کد خبر: 3724466
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

تشویش اذهان عمومی به‌صلاح جامعه نیست

گروه اجتماعی- امام جمعه زاهدان گفت: تشویش اذهان عمومی به‌صلاح جامعه نیست و طرح مسائل این‌چنینی که هم برای قربانیان و هم برای جامعه تبعات دارد، آن‌هم از تریبون نماز جمعه، کار ناپخته‌ای است.

تشویش اذهان عمومی به‌صلاح جامعه نیست

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، یکم تیرماه، گفت: در روزهای اخیر، شاهد یک سری مسائل ناگوار در استان بودیم که بحمدالله باز هم با ورود به‌موقع و جدی نیروهای امنیتی و انتظامی، دستگاه قضایی و علمای شیعه و سنی این فتنه‌ها در نطفه خفه شد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به موضوع ایرانشهر، بیان کرد: متأسفانه فردی بدون آن‌که با دستگاه قضایی مشورت کند، مسأله‌ای را در خطبه‌ها مطرح کرد که در فضای مجازی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت و جامعه را دچار تشویش کرد.
وی ادامه داد: رخداد ایرانشهر آن گونه که مطرح شد، نبوده است، بطوری که طبق گفته مراجع قانونی فقط سه نفر شاکی به مراجع قانونی مراجعه کردند. همچنین با ورود دستگاه قضایی و مامورین انتظامی دو نفر از چهار نفری که مرتکب این جرم شده بودند، دستگیر شدند.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: تشویش اذهان عمومی به‌صلاح جامعه نیست و طرح مسائل این‌چنینی که هم برای قربانیان و هم برای جامعه تبعات دارد، آن‌هم از تریبون نماز جمعه، کار ناپخته‌ای است.
وی در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود و صهیونیست‌ها در خاورمیانه، بیان کرد: مردم مظلوم یمن در حالی سال‌هاست زیر بمب و موشک زندگی می‌کنند، که سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری چشم خود را بر جنایات آل سعود و صهیونیست‌ها در منطقه بسته‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بمباران‌های هوایی آل سعود در یمن، جان هزاران مرد و زن بی‌گناه این کشور را گرفته، عده زیادی را دچار بیماری‌هایی همچون وبا کرده و کودکان بسیاری مجروح و معلول شده‌اند، اما همچنان نهادهای حقوق بشری نظاره‌گر هستند.
آیت‌الله سلیمانی در ادامه به بحران کم‌آبی اشاره کرد و افزود: کشور ما در کمربند کم آبی قرار دارد و استان ما نیز یکی از خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استان‌های کشور است، فلذا برای عبور از این بحران، همه باید وظیفه خود را شناخته و به آن عمل کنیم.

captcha