آموزش ۷۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «نورالثقلین» مرند
کد خبر: 3724506
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

آموزش ۷۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «نورالثقلین» مرند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی «نورالثقلین» مرند، با بیان اینکه ۷۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، صوت و لحن و تربیت معلم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 700 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «نورالثقلین» مرند

رجب صفری، مدیر مؤسسه قرآنی «نورالثقلین» مرند، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 700 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، قرائت، صوت و لحن و تربیت معلم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.
وی، ضمن بازگو نمودن مرانب کمال قرائت افزود: پيمودن مراتب كمال قرائت، هم‌چون رسيدن به مرحله تدبّر و عمل، مستوجب كمال ثواب و رضاى الهى و دريافت خيرات بيشتر و بهتر مى‌شود.
وی، با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان، گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
صفری ادامه داد: کسی که به تلاوت قرآن عادت کرده باشد همیشه در آرامش خواهد بود چرا که قرآن نور است و آدمی را به سمت نور هدایت می کند.
مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین مرند یادآور شد: اگر بخواهيم از علوم و معارف بى‌كران قرآن بهره ببريم، شايسته است به ترجمه و تفسير آن توجه كنيم تا در پرتو نور معارف الهى و عمل به آن‌ها اجر و ثواب دنيايى و آخرتى را نصيب خود گردانيم.
وی با اشاره به فرموده امیرمومنان علی(ع)افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: قرآن را یاد بگیرید که بهار دلهاست و نیکو آن را تلاوت کنید که سودمندترین چیز برای شما قرآن است.
صفری، از معجزه بودن تاثیرات قرآن گفت و تاکید کرد: قرآن حکیم از نظر تاثیرات خود نیز معجزه است و آن تأثیری است که در قرآن هست در هیچ کتاب انسانی وجود ندارد و به وسیله همین تأثیر دردنیا منتشر و آن را روشن نموده است، نخستین علاقه تأثیر با روح انسانی است، هرگاه روح، متأثر و منقلب شود، در تصورات، گفتار و کردار انسانی نیز انقلاب حاصل می شود، زیرا مرکز این سه چیز دل یا روح است.

انتهای پیام 

captcha