اختصاص 210 میلیون تومان اعتبار برای درمان اعتیاد در خراسان جنوبی
کد خبر: 3724886
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص 210 میلیون تومان اعتبار برای درمان اعتیاد در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای درمان اعتیاد در استان از وزارت کشور210 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علی عرب نژاد، امروز۳ تیرماه، در نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خصوص هزینه کرد اعتبارات مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهارکرد: بهزیستی استان تلاش‌های بسیاری را در بحث پیشگیری و درمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث طلاق تفاهم نامه‌ای جدیدا منعقد کردیم، افزود: اعتیاد و طلاق دو آسیب مهم در استان و کشور است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: باتوجه به بررسی‌هایی که انجام شده طلاق را در سه سطح مدنظر قرار دادیم.

عرب نژاد ادامه داد: سطح اول در سطح انتخاب‌های نادرست ازدواج، سطح دوم طلاق‌ها در ۵ سال اولیه زندگی رخ می‌دهد و سطح سوم طلاق در زندگی‌های بیشتر از ۵ سال اتفاق می‌افتد که مشاوره انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در سال جاری اعتبارات وزارت کشور ۱۵۰ میلیون تومان برای بهزیستی استان بوده است که طی آن ضرورت مشاوره برای ازدواج برای دانش آموزان و طرح مشاوره و ازدواج را پیگیری کردیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات سال جاری تصریح کرد: برای درمان اعتیاد در استان از وزارت کشور 210 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون تومان برای راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق اعتبار گرفتیم، اظهار کرد: در طرح مشاوره برای کاهش طلاق در استان تاکنون ۱۷۲۴ زوج برای مشاوره مراجعه کردند که ۲۰۸ زوج به زندگی برگشتند.

وی با بیان اینکه بحث کنترل عوارض و آسیب‌های وابسته به اعتیاد بسیار مهم است، افزود: معضل استان خراسان جنوبی کودکان کار هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: در شب نوروز امسال ۶۱ کودک کار در استان جمع آوری شده‌اند که سه کودک ایرانی و بقیه افاغنه هستند.

انتهای پیام

captcha