نماز موجب انضباط روح انسان می‌شود
کد خبر: 3725514
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
حجت‌الاسلام گلدوست:

نماز موجب انضباط روح انسان می‌شود

گروه معارف - امام جمعه صوفیان، اظهار کرد: نماز در اوقات معين و مخصوص، علاوه بر آثار مفيدی که در روح انسان می‌گذارد، موجب نظم و انضباط در زندگی خواهد شد و نظم و ترتيب به انسان می‌آموزد و انسان را از زندگی درهم و برهم و بی انضباط باز می‌دارد.

نماز موجب انضباط روح انسان می‌شود

حجت‌الاسلام میرعبدالعظیم گلدوست، امام جمعه صوفیان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انجام نماز در اوقات معين و مخصوص، آداب نماز در مورد نيت و قيام و رکوع و سجود و جای گرفتن هر موضوعی از نماز در محل خود، علاوه بر آثار مفيدی که در روح انسان می گذارد، موجب نظم و انضباط در زندگی خواهد شد و نظم و ترتيب به انسان می‌آموزد و انسان را از زندگی درهم و برهم و بی انضباط باز می دارد و می‌توان گفت با نماز انسان، روح انضباط پیدا کند و منظم می‌شود.                

وی افزود: نماز قبل از واجب شدن به حضرت محمد(ص) بر حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) نیز واجب شده بود.
وی با استناد به آیه 31 سوره مریم خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: مرا هر کجا که باشم مایه برکت و رحمت گردانید و تا زنده ام به عبادت نماز و زکات سفارش کرد.
حجت‌الاسلام گلدوست ادامه داد: نماز باعث زدوده شدن گناهان میشود و درواقع نماز گناهان سابق را می‌شوید و جلوی گناهان آینده را نیز می‌گیرد. این خواص برای نمازگزاری است که درصدد عبادت و بندگی است.
امام‌جمعه صوفیان، از پرورش نهال تقوی در دل نمازگزار خبر داد و یادآور شد: نماز، سدی در برابر گناهان آینده است، چرا که روح ایمان را در انسان تقویت می‌کند و نهال تقوی را در دل پرورش می‌دهد، و می‌دانیم که ایمان و تقوی، نیرومندترین سد در برابر گناه است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: نخستين چيزي که در روز قيامت، بازخواست می‏‌شود، نماز است پس هرکس پاسخ داد، مرحله‏‌های بعد بر او آسان شده و هرکس پاسخ ندهد، بر او سخت می شود.
حجت‌الاسلام گلدوست، از پدید آمدن دوستی در میان نمازگزاران گفت و تاکید کرد: وقتی مسلمانان در نماز جماعت حاضر می‌شوند، یکدیگر را می‌شناسند، با هم آشنا می شوند، دوستی و صمیمیت میان آنها پدید می‌آید، با هم انس می‌گیرند و مهر و محبت در میان آنان بوجود می آید و روح اخوت و برادری در میان آ نها شکل می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha