سرانه فضای مطالعه سیستان‌ و بلوچستان 66 سانتی‌متر است
کد خبر: 3725557
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

سرانه فضای مطالعه سیستان‌ و بلوچستان 66 سانتی‌متر است

گروه فرهنگی- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: سرانه فضای مطالعه در استان 66 سانتی‌متر است که باید با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، کمبود فضای مطالعه استان را جبران کنیم.

سرانه فضای مطالعه سیستان‌وبلوچستان 66 سانتی‌متر است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان خاش، گفت: سرانه فضای مطالعه در استان 66 سانتی‌متر است که باید با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، کمبود فضای مطالعه استان را جبران کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرانه فضای مطالعه در استان کمتر از شاخص کشوری است، باید به‌دنبال جایگزین‌هایی باشیم، از جمله ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی که هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: اصل و اساس زندگی انسان بر پایه تعلیم و تربیت نهادینه شده زیرا انسان برای عبادت و تکامل آفریده شده و آموختن و دانش راه رسیدن به کمال را به انسان نشان می‌دهد.
وی با بیان این که نهاد کتابخانه‌ها یک الگوی ارزشمند برای گسترش کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه است، افزود: فرهنگ کتابخوانی باید در دیگر نهادها گسترش پیدا کند و تلاش شود تا فضا برای افرادی که خواهان مطالعه هستند، فراهم شود.
زیدآبادی اظهار کرد: مسئولین باید هم در بحث اعتبارات، هم در بخش ساخت و سازها و هم تجهیزات و زیباسازی کتابخانه‌ها و خرید کتاب اهمیت ویژه‌ای قائل باشند.

انتهای پیام

captcha