مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ به‌روزرسانی با حداقل اخبار
کد خبر: 3725696
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ به‌روزرسانی با حداقل اخبار

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز پنجم تیرماه با حداقل اخبار منتشر شده سعی در به روزرسانی این صفحات داشته‌اند.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / به روز رسانی با حداقل اخبار

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز خبر چندان مهمی را مخابره نکرد‌ه‌اند، خبرگزاری فارس از برگزاری دوره‌های آموزش حفظ قرآن کریم در بسیج تهران خبر داده و تسنیم نیز به برگزاری آیین افتتاح سومین دوره مسابقات، قرآن، عترت و نماز فرهنگیان پرداخته است. ایسنا، ایرنا و میزان نیز هر کدام با انتشار یک خبر سعی در به روزرسانی صفحات معارفی خود داشته‌اند. در ادامه نگاهی به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی انداخته‌ایم.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خود و تا زمان تنظیم این گزارش با انتشار تنها دو مطلب صفحه خود را به روز کرده که البته یک مورد از این محتواها مربوط به بارگذاری فایل صوتی تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار است.
دومین مطلب منتشر شده در این خبرگزاری از آغاز دوره‌های تابستانی حفظ قرآن کریم در مراکز تخصصی حفظ بسیج تهران بزرگ خبر داده است. بر اساس این خبر دوره‌های تابستانی حفظ قرآن مرکز تخصصی حفظ قرآن بسیج از امروز پنجم تیرماه در شعب این مرکز آغاز و علاقه‌مندان هنوز برای نام‌نویسی فرصت دارند. مرکز تخصصی حفظ قرآن بسیج در سه سال فعالیت خود شعب و مراکز خود را در نقاط مختلف تهران گسترش داده و تاکنون ۴۴ مرکز و شعبه حفظ قرآن باهمت بسیج تهران راه‌اندازی و مشغول فعالیت شده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم امروز با پنج خبر سعی در به روزرسانی صفحه دین، قرآن و اندیشه خود داشته است. در خبرهای امروز تسنیم از بازآفرینی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داده شده و در ادامه نیز به برگزاری دو برنامه سوگواری وفات حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری توسط هیئت رزمندگان اسلام اشاره شده است.
این خبرگزاری در مطلب دیگری به تفسیر حدیثی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) پرداخته و در شرح آن به تشریح چهار علت پسرفت دولت‌ها پرداخته است. ضایع و تباه کردن مسائل اصلی، پرداختن به مسائل فرعی، پیش انداختن اراذل و فرومایگان و عقب راندن اهل فضیلت از جمله این عوامل عنوان شده است. این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری به نامه امام علی(ع) به یکی از حاکمان خوشگذران پرداخته است.
خبر دیگر این خبرگزاری به گزارشی از آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور اختصاص یافته است. علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم که روز چهارم تیرماه و در مشهد مقدس برگزار شده از ایجاد شبکه قرآنی در بین همکاران فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داده است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران تنها خبر مخابره شده خود در صفحه دین و اندیشه را به اعلام زمان برگزاری بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اختصاص داده است. بر اساس این خبر مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارفی به صورت حضوری و کتبی۲۱ تیرماه سال جاری در مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تنها خبر منتشر شده در صفحه معارف را به خبر مربوط به برگزاری هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» اختصاص داده است. بر اساس این خبر و به نقل از قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا 12 تیرماه با رویکرد تبیین جنایات و اقدامات ضد بشری آمریکا در طول دهه‌های پس از انقلاب، برگزار می‌شود».
مهر
خبرگزاری مهر از نشست خبری طرح قرآنی بشارت 1452 که بعدازظهر روز گذشته در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، سه خبر مخابره کرده است. این خبرگزاری در یکی از خبرهای خود که به انعکاس صحبت‌های دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یافته از آغاز طرح ملی حفظ قرآن کریم با محوریت جزء 30 و اجرای سه مرحله از این طرح در سال 97 خبر داده است.
همچنین دو خبر دیگر این خبرگزاری از نشست خبری روز گذشته به صحبت‌های مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و یک گزارش کلی از مطالب بیان شده در این نشست اختصاص یافته است. در این گزارش بر «همدلی دستگاه‌ها در بزرگ‌ترین طرح قرآنی کشور» تأکید شده است.
خبرگزاری مهر که به لطف خبرهای نشست خبری روز گذشته، روز پرخبری داشته است، در خبر دیگری به اختتامیه یازدهمین دوره اقراء پرداخته و در آن از برگزاری اختتامیه این طرح در روز 9 تیرماه خبر داده است.
برگزاری مرحله استانی بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که امروز برخی از خبرگزاری‌های دیگر به آن پرداخته بودند، از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری مهر است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در خبرهای امروز خود در صفحه دین از نگهداری چهار هزار نسخه از آثار شیخ بهایی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داده است. این آثار در زمان حیات شیخ توسط خود وی شرح و تصحیح شده و وقف‌نامۀ آن، به دستخط و مهر و امضای شیخ است.
ایبنا در خبر دیگری به برگزاری آئین رونمایی از مجموعه دوجلدی «اخلاق و مبارزه» خاطرات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی، در روز چهارشنبه 6 تیرماه در حسینیه جماران خبر داده است. این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری به رونمایی از مجموعه شهدای مدافع حرم توسط نشر «به‌نشر» خبر داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان امروز پنجم تیرماه با انتشار دو مطلب سعی در به روزرسانی داشته است. این خبرگزاری یکی از خبرهای خود را به برگزاری مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم(ع) اختصاص داده و مطلب دیگر آن نیز به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره دین پرداخته است.
میزان
خبرگزاری قوه قضائیه تنها مطلب منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به موضوع دروغگویی اختصاص داده و در آن به گفت‌‌وگو با یکی از کارشناسان علوم قرآنی پرداخته است. این کارشناس مذهبی در این گفت‌وگو بیان کرده است؛ «دروغگو دروغ نمی‌گوید مگر به خاطر خاری و کوچکی که در خود احساس می‌کند. بنابراین اگر کوچکی در خود احساس نکند و عزت نفس داشته باشد دلیلی برای دروغ وجود ندارد».

انتهای پیام

captcha