اطاله دادرسی از آسیب‌های جدی قوه قضائیه است
کد خبر: 3726347
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

اطاله دادرسی از آسیب‌های جدی قوه قضائیه است

گروه سیاسی - امام جمعه جعفرآباد گفت: یکی از آسیب‌های جدی قوه قضیه اطاله دادرسی یعنی طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده است که باید اصلاح و برطرف شود.

اطاله دادرسی از آسیب‌های جدی قوه قضائیه است
به گزارش خبرگزاری ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین باقری، امام جمعه جعفرآباد، روز گذشته هشتم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت روز قوه قضاییه به اهمیت جایگاه قضاوت در جوامع بشری و ادیان الهی اشاره کرد و با بیان آیات و روایات مربوط به قضاوت بر ضرورت رعایت عدالت در محاکم قضایی و عمل بر اساس حق و احکام الهی تأکید کرد.
وی گفت: هر چند هجمه‌های خارجی و داخلی بر علیه قوه قضاییه بسیار است و با ترفند‌ها و استفاده فریبکارانه از ابزار رسانه، جای ظالم و مظلوم عوض می‌کنند و برای مجرم فریاد وامصیبتاه سر می‌دهند، ولی تیر آن‌ها به سنگ خواهد خورد و تنها چیزی می‌تواند که موجب تضعیف قوه قضائیه و لطمه زدن به جایگاه آن شود مشکلات داخلی و درونی قوه است.
باقری ضمن قدردانی از زحمات قوه قضاییه در احیای حق مردم و قدردانی از مجموعه دادگاه جعفرآباد گفت: یکی از آسیب‌های جدی قوه قضیه اطاله دادرسی یعنی طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده است که باید اصلاح و برطرف شود و عامل دیگری که به پای کل قوه قضاییه نوشته می‌شود ناعدالتی در رفتار و یا قضاوت توسط کارکنان و قضات است که بزرگترین لطمه و صدمه را به پیکر قوه قضاییه وارد می‌کند.
باقری با گرامیداشت چهارده تیر ماه روز قلم و تبریک این روز به اهل قلم و نویسندگان و بیان ارزش و قداست قلم در قرآن کریم گفت: منظور از قلم خود وسیله آن نیست بلکه منظور تفکری است که پشت سر آن قلم قرار دارد که می‌تواند ملتی را سعادتمند و یا گمراه کند و اهل قلم و نویسندگان باید بدانند در قبال آنچه می‌نویسند مسئولند. حتی کسانی که در نوشتن گزارشات و آمار‌ها حقیقت را قربانی می‌کنند در مقابل قلم مسئولند.
باقری با اشاره به دو مناسبت روز مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی و سالروز حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران که به عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: دست جنایتکارترین حکومت دنیا یعنی امریکا به خون میلیون‌ها انسان آغشته است، ولی همیشه مدعی مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی و دفاع از حقوق بشر است. این چه حقوق بشری است که انسان‌های مظلوم افغانستان و عراق و سوریه و یمن و بحرین و فلسطین و کشور‌های آفریقایی را شامل نمی‌شود؟
باقری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه مسئله گرانی‌های اخیر و بی ثباتی بازار ارز و طلا که موجب راه افتادن موج گرانی و نارضایتی کسبه و بازاریان و مردم عزیزمان شده است پرداخت و گفت: یا نظارت وجود ندارد یا عده‌ای دوست ندارند نظارت کنند. چطور می‌شود در دوران دفاع مقدس با آن شرایط جنگ و فشار و تحریم می‌توانستیم با نظارت دقیق ارزاق و کالا‌های اساسی را بطور مساوی بین مردم تقسیم کنیم، اما الآن با این همه پیشرفت و امکانات جدید نمی‌توانیم جلوی ورود و خروج بازار ارز و طلا را بگیریم؟
وی در پایان به بحث جنجالی قرارداد موسوم به FATF و اعلام مخالفت رهبر معظم انقلاب با قرارداد‌ها و کنوانسیون‌های این چنینی پرداخت و گفت: این قرارداد ابهامات و پرسش‌های بی جواب فراوانی دارد. تعریف تروریسم بر اساس تفکر غربی است و واژه‌های مرتبط با «ترورسیم» مبهم و بدون تعیین مصداق بیان شده است. بعلاوه بر اینکه بند ششم همین قرارداد اجازه هیچگونه تبصره و تفسیر را به کشور‌های امضا کننده نمی‌دهد و لازم است مجلس قدرت و لیاقت خود را در دفاع از حقوق مردم ایران در بررسی این موضوع نشان دهد.

captcha