۸۸۰ بانوی مازندرانی آموزش مهارت زندگی می‌بینند
کد خبر: 3727005
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

۸۸۰ بانوی مازندرانی آموزش مهارت زندگی می‌بینند

گروه اجتماعی - معاون مدیر کل امور بانوان مازندران گفت: ۸۸۰ نفر از بانوان مازندران در تحت پوشش طرح مهارت زندگی قرار می‌گیرند.

880 بانوی مازندرانی آموزش مهارت زندگی می‌بینند
روفیا مجیدی، معاون مدیر کل امور بانوان مازندران با اشاره به شکل گیری آموزش‌های مهارت زندگی، ارتباط و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، گفت: در طرح ارتقای مهارت زندگی، ارتباط و سبک زندگی ایرانی اسلامی به شناسایی، هدایت و حمایت از زنان سرپرست خانوار توجه می‌شود.
وی افزود: در سال جاری اداره کل بانوان درصدی از اعتبار سال معادل 280 میلیون تومان را بنا بر قانون برنامه ششم و ادامه ی قانون برنامه پنجم در اختیار امور بانوان قرار داده است.
معاون مدیر کل امور بانوان وسعت اجرای طرح ارتقای مهارت زندگی را در 22 شهرستان اعلام و تصریح کرد: اقشار گوناگونی از بانوان در این طرح من جمله دانش آموزان دختر، مهدکودک‌ها، زنان خانه دار و شاغل، زوجین جوان و حتی زنان زندانی شرکت می‌کنند.
وی از اهداف شاخص کیفی، به ارتقا سطح جامعه زنان اشاره کرد و افزود: ترویج ازدواج آسمانی و هدفمند و پایدار، آشنایی با سیره پیامبر و نقش خانواده، ترویج عواملی نظیر مودت، رحمت، مهارت ارتباط با فرزندان، ارتباط زوجین و خانواده همسر، آشنایی با مدیرت اقتصادی در خانواده آشنایی با فضای مجازی جزء اهداف کیفی طرح است.
مجیدی ضرورت اجرای طرح را تکریم حریم خانواده نام برد و عنوان کرد: در خانواده‌های ما ارتباط چهره به چهره در چند سال اخیر کمتر شده و به سوی ارتباطات مجازی پیش رفته است.
وی با بیان اینکه بهداشت روانی جامعه را در گرو بهداشت روانی خانواده است، افزود: 880 نفر از بانوان مازندران در تحت پوشش طرح مهارت زندگی قرار می گیرند ومقرر شد با تقسیم کار بین ارگان‌های مختلف من جمله بهزیستی، آموزش و پرورش تمام جامع هدف پوشش داده شوند.
این مسئول با اشاره به متفاوت بودن بسته های ارایه شده برای هر گروه جامعه هدف، ادامه داد: در این طرح سعی شده است از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برای مشاغل در عرصه کشاورزی استفاده شود.
وی تاکید کرد: تهیه نقشه راه و آسیب شناسی هر شهرستان ثمره ایجاد طرح مهارت زندگی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی خواهد بود که منجر می‌شود عملکرد های بعد بر این اساس صورت گیرد.
به گزارش ایکنا در این جلسه به طرح تولید کیف پارچه ای برای نانوایی‌ها اشاره شد که مورد توجه استاندار قرار گرفت و مسئولین حاضر در جلسه نیز خواهان استمرار و تکرار این برنامه شدند.
در پایان استاندار خواهان بازخوردگیری در اجرای کل طرح شد و گفت: اگر اثر بخشی طرح کم بود باید پیگیری شود و محتوای آن بررسی شود.
انتهای پیام

captcha