فعالیت بیش از 500 پایگاه اوقات فراغت در کانونهای مساجد استان همدان
کد خبر: 3727117
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

فعالیت بیش از 500 پایگاه اوقات فراغت در کانونهای مساجد استان همدان

گروه فرهنگی- سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت ویژه بچه‌های مسجد با نام «آسمانی‌ها» در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان در حال اجراست.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از شبستان، ناهیدی سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مهم ترین و پرمخاطب ترین مراکزی به شمار می روند که هر ساله هزاران نوجوان و جوان با حضور در برنامه ها ی فرهنگی، تفریحی و آموزشی آن ها، اوقات فراغت خود را در این مراکز سپری می کنند.
وی با بیان اینکه در سطح استان 19 کانون تخصصی وجود دارد ادامه داد: از جمله ظرفیت های این مجموعه در طول تابستان، استفاده از ظرفیت کانون های تخصصی همچون قرآن، عترت و نماز، IT، رسانه و ... است، این کانون ها به دلیل برخورداری از امکانات و توانایی های ویژه به صورت تخصصی فعالیت می کنند.
وی افزود: کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی، آموزه های قرآنی، سیره نبوی، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن و جذب جوانان در اولویت نخست هستند.
سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان ادامه داد: اکثر اعضای کانون های فرهنگی هنری را نسل جوان تشکیل می دهند، و وجود جوانان مومن، متعهد، باانگیزه، دغدغه مند و خلاق در کانون ها، اهمیت توجه به این مراکز را دو چندان کرده است.
ناهیدی بیان کرد: براساس تفاهم نامه های منعقد شده با برخی دستگاه های مرتبط همچون شهرداری، حوزه هنری، فنی و حرفه ای و شرکت سیاحتی علیصدر از ظرفیت این دستگاه ها در اجرای هر چه بهتر طرح غنی سازی اوقات فراغت بهره مند خواهیم شد.
وی اظهار داشت: علاقمندان می توانند با مراجعه به کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان در پایگاههای اوقات فراغت ثبت نام کنند.
ناهیدی با بیان اینکه 292 کتابخانه باز و مخزن دار در سطح کانون های فرهنگی و هنری وجود دارد بیان کرد: از این تعداد 191 کتابخانه به صورت باز و الباقی مخزن دار هستند، گفتنی است در طرح آسمانی ها سعی بر آن شده تا از بستر خود کانون ها و از منابع انسانی محلی استفاده شود.
انتهای پیام

captcha