اجرای طرح جامع توسعه در 8 بقعه متبرکه استان زنجان
کد خبر: 3727173
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
معاون بهره‌وری اوقاف استان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح جامع توسعه در 8 بقعه متبرکه استان زنجان

گروه اجتماعی- معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح جامع توسعه در 8 بقعه متبرکه استان زنجان خبر داد و گفت: اغلب این اقدامات در قالب ساخت تربت‌خانه انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، داود قاسملو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح جامع بقاع متبرکه استان زنجان چند سال است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دست پیگیری است.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و بازسازی آستان مقدس هشت امامزاده استان در حال انجام است، تصریح کرد: آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حاج سیبران با 300 متر مربع در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه کار تعمیر و مرمت 100 متر از تربت‌خانه آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حاج سیبران نیز انجام خواهد شد، تصریح کرد: این طرح دارای پیشرفت 70 درصدی است و برای انجام آن 500 میلیون ریال هزینه شده است.

قاسملو ادامه داد: همچنین کار ساخت 6 چشمه سرویس بهداشتی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حاج سیران نیز با 500 میلیون در برنامه اداره کل اوقاف استان زنجان است.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از ساخت و تکمیل زائرسرای آستان مقدس امامزاده یعقوب (ع) خبر داد و گفت: این اقدام نیز به متراژ یک هزار متر در حال ساخت است.

وی همچنین از ساخت یک تربت‌خانه 100 متری در آستان مقدس امامزاده جنت بانو(س) روستای اردهین نیز خبر داد و افزود: این کار با مبلغ 2 میلیارد ریالی در حال ساخت است.

قاسملو با بیان اینکه کار ساخت آستان مقدس امامزاده علی (ع) روستای سرخ آباد طارم نیز به متراژ 100 متر با هزینه 200 میلیون ریالی در حال انجام است، اضافه کرد: کار تکمیل آستان مقدس امامزاده هاشم و عوف (ع) آببر نیز در قالب تکمیل شبستان و تربت‌خانه به متراژ 400 متر با هزینه 2 میلیارد ریالی در حال انجام است.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه کار ساخت تربت‌خانه آستان مقدس امامزاده پیرمراد (ع) قره آغاج نیز در متراژ 100 متر با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریالی در قالب طرح مودت انجام خواهد شد، گفت: همچنین کار ساخت 25 متر مربع از تربت‌خانه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) خوشنام نیز به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال و کار ساخت تربت خانه 200 متری بقعه خلیفه گرماب نیز به مبلغ 400 میلیون ریال در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت و بازسازی بقاع متبرکه با بهره‌گیری از ظرفیت و کمک‌های مردمی انجام می‌شود، تصریح کرد: البته بخشی از نذورات مردمی در بخش عمرانی و بخشی نیز در امور فرهنگی بقاع متبرکه هزینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha