تهدیدهای فرهنگی در هیاهوی اقتصادی مورد غفلت قرار نگیرد
کد خبر: 3727259
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

تهدیدهای فرهنگی در هیاهوی اقتصادی مورد غفلت قرار نگیرد

گروه اجتماعی - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل گفت: نباید در هیاهوی جنگ اقتصادی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران تهدیدهای فرهنگی آنها مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.

تهدیدهای فرهنگی نباید در هیاهوی اقتصادی مورد غفلت قرار گیرد
به گزارش ایکنا از اردبیل، رحیم افلاکی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل، روزگذشته 11 تیرماه در جلسه هماهنگی ستاد اوقات فراغت تابستان در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: این آسیب‌ها و تهدیدها به شکل خزنده جوانان و نوجوانان ما را تهدید می‌کند و بهتر است خانواده‌ها مراقبت بیشتری را از فرزندان خود انجام داده و همه دستگاه‌ها با بسیج امکانات و برنامه‌های خود به سمت دفع این توطئه‌ها و حرکت‌های خباثت‌آلود اقدامات عملی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تشکل‌های مردم نهاد باید پیشقدم بوده و خودشان برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های دقیقی را انجام دهند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها باید با انگیزه مضاعف در مسیر رسیدن به خودباوری‌ها باشد تا همه جوانان و نوجوانان بتوانند با بهره‌گیری از این برنامه‌ها در مسیر رشد، بالندگی و سازندگی واقعی حرکت کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل با ارائه گزارشی از برنامه نهادهای فرهنگی و هنری در این ایام گفت: برگزاری کلاس‌های قرآنی و اردوهای زیارتی، هدفگذاری برای تربیت 3 هزار و 200 حافظ قرآن با تلاش 360 مربی فعال در این بخش، کمک به اجرای مناسب جشنواره کتابخوانی رضوی با فعال کردن کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان و امضای 32 تفاهمنامه با دستگاه‌های شهرستانی با تلاش کانون مساجد و همچنین برنامه‌های متنوعی که سپاه در قالب طرح جوانه‌های صالحین در بیش از 50 پایگاه در اردبیل تدارک دیده می‌تواند فضای تربیتی سالم را در فصل تابستان برای نوجوانان و جوانان فراهم کند.
افلاکی ادامه داد: در قالب طرح هجرت بیش از 5 هزار نفر روز کار عمران و آبادانی به ویژه رفع محرومیت از روستاها و رنگ‌آمیزی مدارس انجام خواهد شد که این کار در کنار فعالیت‌های خوب سپاه و بسیج در شکل‌گیری حلقه‌های صالحین است.
در این جلسه راشد پرستار از فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد با انتقاد از اجرا نشدن طرح غرس 2 هزر اصله نهال در گرامی داشت هفته جوان با همکاری محیط زیست، بیان کرد: ما طرح استعدادسنجی و استعدادیابی جوانان نخبه و دانش‌آموازن را در قالب مسابقه هوش برتر در تابستان اجرا می‌کنیم که امیدواریم با شناسایی دانش‌آموزان نخبه بتوانیم حامی و کمک‌کار آنها باشیم.
وی از آموزش و پرورش و بخشداران خواست تا در اجرای این طرح کمک و همراهی کنند تا از اول مرداد ماه زمینه شناسایی این استعدادها فراهم آید.
اما با شروع فصل تابستان فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرهای مختلف آغاز شده به طوری که آموزش و پرورش استان اردبیل در طول تابستان برای 12 هزار دختر و پسر پایگاه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری را دایر کرده است.
در روستای خیارک اردبیل نیز با حضور فرماندار این شهرستان و مسئولان سپاه طرح اردوهای هجرت استارت خورد تا در عمل به منویات مقام معظم رهبری و با رویکرد محرومیت‌زدایی مرمت و بازسازی مدارس در قالب 166 مدرسه در سطح استان که از این تعداد 60 مدرسه در شهرستان اردبیل است با مشارکت 2 هزار و 550 نفر جوان و نوجوان عملیاتی و اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha