تبیین فرهنگ انتظار با نگاه هنری از اهداف نخستین جشنواره ملی مهدویت است
کد خبر: 3727803
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

تبیین فرهنگ انتظار با نگاه هنری از اهداف نخستین جشنواره ملی مهدویت است

گروه معارف ــ دبیر اجرایی همایش دکترین مهدویت گفت: از اهداف مهم جشنواره ملی مهدویت، تبیین فرهنگ انتظار در جامعه با نگاه هنری است.

 تبیین فرهنگ انتظار با نگاه هنری از اهداف نخستین جشنواره ملی مهدویت است
به گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام مهدی حسینی نژاد ظهر امروز در اولین نشست تخصصی جشنواره مهدویت با موضوع آسیب‌شناسی باورمندی به مهدویت که در موسسه آینده روشن برگزار شد، عنوان کرد: در جهت تبیین محورهای نخستین جشنواره ملی مهدویت، سلسله نشست های علمی برگزار می شود.
وی افزود: نشست های تخصصی به منظور بررسی چالش ها و آسیب های حوزه مهدویت و تبیین معارف ناب مهدوی با توجه به هجمه های سنگین دشمن علیه این معرفت ناب که مایه اصلی تفکر ناب شیعی را تشکیل می دهد برگزار می گردد. موضوعات کاربردی از جمله چالش های اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی حول محور مهدویت و آخرالزمان در این نشست های علمی بررسی می شود.
حجت الاسلام حسینی نژاد بیان کرد: همچنین موضوع مدعیان دروغین و چالش های عصر غیبت و مسائلی مانند مهدویت و آینده بشریت و نظام حکومتی در عصر غیبت و مساله ولایت فقیه و نقش گروههای مختلف در ایجاد فضای قرب به امام زمان(عج) و استراتژی سازی با مدل مهدوی از محورهای این نشست ها است.
وی بیان کرد: این نشست ها به شکل متمرکز با همکاری دبیرخانه دکترین مهدویت و جهاد دانشگاهی قم به منظور همگانی کردن و حضور تخصصی در لایه های مختلف اجتماعی برگزار می شود.
دبیر اجرایی همایش دکترین مهدویت گفت: یکی دیگر از برنامه ها برگزاری نشست های علمی و کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه با موضوعات چالشی و پاسخ علمی و برگزاری نشست های مختلف در بدنه حوزه با محوریت مباحث علمی از جمله نقش روحانیت و فقها در عصرغیبت است.
وی گفت: همگرایی با رسانه ها و رویکرد پژوهشی و ایجاد حرکتی فرهنگی در پاسخگوئی به شبهات، حرکت ها و رویش های جدید از دیگر اهداف این جشنواره است. در این نشست ها اساتید برجسته علمی حضور می یابند و مقالات علمی به صورت کاربردی ارائه می گردد.

حجت الاسلام حسین نژاد با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه دینی خاطرنشان کرد: ما شیعیان اعتقاد داریم عدالت اجتماعی و اقتصادی که گمشده بشریت است با حضور ولی عصر(عج) تحقق می یابد، کمرنگ شدن ارزش ها و آرمان ها خود جریانی است که به فرهنگ مهدوی لطمه زند.
وی عنوان کرد: جشنواره مهدویت قصد دارد مساله موعود گرایی را در بطن جامعه کاربردی سازد و به شکل ادبی و هنری و رسانه ای به عنوان نیاز روز جامعه گسترش دهد.

انتهای پیام

captcha