عفاف و حجاب زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است
کد خبر: 3728209
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

عفاف و حجاب زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه عفاف و حجاب زمینه ساز نشاط اجتماعی می‌شود، گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته حجاب مشارکت در جشنواره استانی «چادرهای آسمانی»، اکران فیلم «مدرنیته و فیمینیسم» برای دانشجویان و معرفی زنان شاخص حوزه اجرایی استان را در برنامه داریم.

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از گیلان، با بیان اینکه عفاف و حجاب زمینه‌ساز نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی می‌شود، اظهار کرد: یکی از مفاهیم اخلاقی همواره مورد بحث در محافل گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی، «حجاب و عفاف» است. اگرچه همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند اما با هم تفاوت هایی دارند.

وی افزود: حجاب از یک جنبه، امری ظاهری و مرتبط با پوشش است و از جنبه دیگر امری رفتاری است، در حالی که عفاف حالتی درونی و معنوی است؛ در واقع این دو متمم و مکمل یکدیگرند.

فرختار ادامه داد: یکی پوشش ظاهری است و نماد بیرونی در دیدگان افراد جامعه دارد و آنها را به صلاح و رستگاری فرا می‌خواند و دیگری کوشش باطنی است که نمود درونی در سازمان دهی اعضا و مدیریت چشم و گوش و دل دارد تا هریک در مرحله‌ای صحیح و سازنده به کار روند. بنابراین پوشش به منزله حفظ ظاهر و باطن است که سلامت، آرامش و تعالی فردی و اجتماعی را به دنبال دارد و قدمت آن به اندازه تاریخ آفرینش انسان است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: موضوع حجاب در دو سوره از سوره‌های قرآن مطرح شده است. ابتدا به اجمال در آیه 59 سوره مبارکه احزاب مطرح شده و سپس با تفصیل بیشتری در سوره مبارکه نور آمده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان به مناسبت فرارسیدن هفته حجاب مشارکت در جشنواره استانی «چادرهای آسمانی»، اکران فیلم «مدرنیته و فیمینیسم» برای دانشجویان و معرفی زنان شاخص حوزه اجرایی استان را در برنامه دارد.

فرختار در خصوص برگزاری اولین جشنواره استانی چادرهای آسمانی در گیلان، گفت: طی نشستی که با سرهنگ خیرخواه، معاون محترم اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان داشتیم، مقرر شد جهاددانشگاهی گیلان به سبب تجربه در داوری آثار در بخش پوستر، تصویر سازی و عکس، طراحی تندیس برای برگزیدگان و طراحی دکور روز اختتامیه همکاری و مشارکت نماید.

انتهای پیام

captcha