یادواره ۳۳ شهید روحانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
کد خبر: 3728474
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

یادواره ۳۳ شهید روحانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

گروه فرهنگی ـ یادواره ۳۳ شهید روحانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از طلاب و روحانیون استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشورشب گذشته، 16 تیرماه در حاشیه یادواره ۳۳ شهید روحانی استان در اردوگاه شهید بهشتی یاسوج، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بر فرهنگ وارداتی غلبه کند.
وی افزود: اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است و در جایگاهی قرار گرفته که بخشی از هم و غم قدرت‌های بزرگ دنیا کنترل این نظام بوده، به برکت حماسه عاشورا، خون امام حسین(ع) و خون شهدای دوران دفاع مقدس است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: روحانیت در جنگ تحمیلی نسبت به جمعیت آنها بیشترین تعداد شهید را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده و این برای ما افتخار بوده و بسیار ارزشمند است.
حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به اینکه بسیج در ایران به عنوان یک پدیده نو در سیستم‌های نظامی جهان تجربه شد، بیان کرد: شغل روحانیت نظامی نیست، بلکه روحانیت هم به صورت بسیجی وارد جنگ شد و بیشترین تعداد شهید را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.
وی با بیان اینکه امروز با جنگ فرهنگی روبرو هستیم که بسیار پیچیده‌تر از جنگ فیزیکی است، عنوان کرد: روحانیت باید پیش قراول این جنگ باشد و نیروهای نظامی و انتظامی نیز باید در این جنگ به روحانیت کمک کنند.
حجت‌الاسلام نبوی مهم‌ترین جایگاه جنگی امروز را فضای مجازی دانست وابراز کرد: فضای مجازی به جان جوانان ما افتاده و به تعبیر مقام معظم رهبری قتلگاه جوانان ما شده است.
همچنین، مهدی انصاری، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این یادواره گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران قسم خورده‌اند که تا براندازی این نظام از پای ننشینند و بر همین اساس هم هر روز گرفتاری‌هایی داریم که هر کدام در نوع خود قابل تأمل است.
وی خاطرنشان کرد: در این میان برخی به دنبال معامله با دشمن هستند و باید گفت که این افراد چقدر احمق هستند که در پی معامله با کسانی هستند که به دنبال براندازی نظام است.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقام معظم رهبری مردم را به پشتیبانی از ولایت دعوت کردند و ما هم به عنوان سربازانی که تا پای جان پای نظام و ولایت هستیم باید مراقب باشیم که از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.
انصاری با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، افزود: امروز کار از فضا گذشته و به دنیای مجازی تبدیل شده است و هر کسی بصیرت لازم را در این مسیر نداشته باشد شرایط برایش دشوار است.
وی یادآورشد: پدیده طلاق خاموش و طلاق عاطفی در خانواده‌ها و بحث بدحجابی و بداخلاقی از مهم‌ترین معضلات امروز جامعه ما است، اما تاکنون کدام دستگاه از برخورد با بدحجابان حمایت کرده است؟
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در بحث آسیب‌های اجتماعی خاموش و ساکت هستند، اضافه کرد: ما در نیروی انتظامی استان گاهی خود را تنها می‌بینیم و این سؤال به ذهن‌ متبادر می‌شود که مگر سایر دستگاه‌ها در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی جایگاهی برای خود لحاظ نکرده‌اند؟
انصاری تصریح کرد: دشمن به دنبال این بود که به باور دینی ما لطمه بزند و الان جوانان و نوجوانان ما بهترین طعمه برای دشمن هستند.
یادآور می‌شود، در پایان این یادواره از تعدادی خانواده‌های شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha