حضور خدام رضوی در ۱۰۵ روستای خوزستان/ ۲۳ تیر؛ آغاز جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان
کد خبر: 3728573
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

حضور خدام رضوی در ۱۰۵ روستای خوزستان/ ۲۳ تیر؛ آغاز جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان

گروه اجتماعی ـ خدام حرم مطهر رضوی امسال در قالب ۵ کاروان از ۲۲ تیرماه تا ۳ مرداد در استان خوزستان حضور یافته و در برنامه‌ها و جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» در ۲۷ شهرستان استان شرکت می‌کنند.

حضور خدام رضوی در 105 روستای خوزستان/ 23 تیرماه؛ آغاز جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان(آمـــــــاده)

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری ستاد جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» ظهر امروز یکشنبه 17 تیرماه در سالن جلسات صدا و سیمای خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام دانیال اریکه مسئول ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: این نشست به منظور اعلام برنامه‌های دهه کرامت که از سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز میلاد حضرت علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود، تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» هر ساله از سوی آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی می‌شود و تعدادی از خدام حرم مطهر رضوی به شهرها و کشورهای مختلف دنیا به منظور شرکت در برنامه‌های دهه کرامت اعزام می‌شوند.

اریکه با بیان اینکه امسال یازدهمین سال برگزاری این برنامه در استان خوزستان است، افزود: امسال خدام حرم مطهر رضوی از 22 تیرماه تا 3 مرداد در استان خوزستان برنامه خواهند داشت و بناست در تمامی شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌های مرکزی استان حضور یافته و در برنامه‌های مردمی شرکت کنند.

مسئول ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان اعلام کرد: در دهه کرامت 27 جشن مرکزی در 27 شهرستان استان برگزار می‌شود. خدام رضوی در 105 روستا و دهستان استان خوزستان حضور خواهند یافت. سرکشی به خانواده‌های ایتام، مستمند و از کار افتاده، اهدای بسته‌های حمایتی با مشارکت خیرین و دفتر آستان قدس در استان، دیدار با طلاب و دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها، دیدار با ائمه جمعه و فعالان فرهنگی از برنامه‌های خدام در استان است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای با عنوان «رنگین‌کمان اقوام» در دهه کرامت با دعوت از همه اقوام استان با حضور خدام برگزار خواهد شد. برگزاری جشن در ادارات، برگزاری 15 جشن در مناطق مختلف اهواز با همکاری شهرداری‌، حضور در زندان‌ها و مراکز اصلاح و تربیت و حضور در پادگان‌های نظامی و انتظامی، برخی دیگر از برنامه‌های خدام است.

اریکه همچنین گفت: مراسم استقبال از خدام حرم مطهر رضوی در اهواز شنبه 23 تیرماه ساعت 19 از درب بازار امام به عنوان اولین برنامه این ستاد به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهد شد. عیادت از بیماران و دیدار با 66 خانواده شهید، برگزاری مراسمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با حمایت بازار فرش امام رضا(ع)، بازدید از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی نیز با حضور خدام در این دهه انجام می‌شود.

مسئول ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان با بیان اینکه اهدای جهیزیه در دهه کرامت از برنامه‌های دیگر این ستاد است، افزود: خیرین استان خوزستان می‌توانند در این امر خیر سهیم شوند. اعزام دویست زائر اولی به حرم مطهر در دهه کرامت از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

وی هدف از برگزاری جشن‌های دهه کرامت را توسعه معنوی حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در کشور عنوان کرد و گفت: خیلی‌ها شاید به واسطه هزاران مشکل توفیق به تشرف نداشته باشند، حضور خدام در مناطق مختلف حال و هوای حرم را در این مناطق زنده می‌کند. در جهان‌بینی تشیع موضوعی به نام زیارت از راه دور داریم و حضور خدام رضوی زمینه اتصال و زیارت از راه دور را فراهم می‌کند.

اریکه در پایان از افتتاح کانون خادم‌یاری رضوی اصحاب رسانه در دفتر نمایندگی آستان قدس در استان خوزستان خبر داد.

انتهای پیام

captcha