ابرقدرت‌ها حافظ منافع هیچ کدام از پیروان ادیان الهی نیستند
کد خبر: 3728719
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

ابرقدرت‌ها حافظ منافع هیچ کدام از پیروان ادیان الهی نیستند

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: پیروان ادیان الهی باید بدانند که رهبران فعلی کشورهایی نظیر آمریکا با آنها نیستند و هدفشان، زندگی دنیایی است و به هیچ وجه به فکر خدا و قیامت نیستند.

ابرقدرت‌ها حافظ منافع هیچ کدام از پیروان ادیان الهی نیستند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار نماینده کلیمیان ایران و نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و در طول تاریخ، صاحبان زر و زور در مقابل ادیان الهی ایستاده‌اند، اظهار کرد: ترامپ با جدا کردن مادر و فرزند مهاجران غیرقانونی در آمریکا، نشان داده که دین و انسانیت برای او مهم نیست و تنها به دنبال اهداف مادی حرکت می‌کند؛ قرآن کریم درباره مخالفت صاحبان زر و زور با دین الهی می‌فرماید ما هیچ کجا پیامبری را نفرستادیم، مگر اینکه صاحبان زور و زر در مقابل پیامبران ایستادند.
وی با اشاره به جنایات داعش همچون سر بریدن و سوزاندن افزود: هیچ کدام از این اقدامات در اسلام وجود ندارد و داعشی‌ها با این اقدامات نشان می‌دهند که هیچ بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه روحانیت شیعه بر اساس قرآن عمل می‌کند، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید«قُل یا أَهلَ الکِتابِ تَعالَوا إِلى کَلِمَهٍ سَواءٍ بَینَنا وَ بَینَکُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَ لا نُشرِکَ بِهِ شَیئًا؛ به اهل کتاب بگویید بیایید که مشترکاتی داریم؛ به غیر از خدا را عبادت نکنیم، شرک به خدا قائل نشویم، رب، فقط خداست و نباید خودمان را ارباب یکدیگر بدانیم».
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نزدیک‌ترین پیروان ادیان الهی به اسلام، نصارا و مسیحیان هستند، گفت: دشمنان ما، نه مسیحی، نه یهودی و نه مسلمان واقعی هستند، ادیان الهی دارای رحمت و شفقت هستند، اما می‌بینیم که در آمریکا، مادر و کودک را به دلیل مهاجرت غیرقانونی از یکدیگر جدا می‌کنند.
وی یادآور شد: ما که اهل ادیان الهی هستیم، باید بدانیم که رهبران فعلی کشورهایی همچون آمریکا، با ما نیستند و هدف آنان، زندگی دنیایی است و به هیچ وجه به فکر خدا و قیامت نیستند.


حقوق پیروان ادیان الهی در اسلام محفوظ است


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به دستورات اسلام برای حفظ حقوق همه پیروان ادیان الهی گفت: در دستورات اسلام آمده است که با هیچ کس حق جنگ کردن ندارید، مگر اینکه با شما بجنگند، همچنین بر اساس آیات قرآن، خداوند سفارش کرده است که با کسانی که با مسلمانان نمی‌جنگند، با قسط و عدل و رحمت رفتار شود.
وی با اشاره به زندگی پیروان ادیان الهی در مصر و نامه امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان استاندار مصر بیان کرد: آن حضرت می‌فرمایند با همه مردم به خوبی رفتار کن، چرا که یا در دین، برادر تو هستند، یا اینکه در خلقت با تو شریک هستند و همه مخلوق خدا هستیم و حقوقی بر یکدیگر داریم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی و غربی تصریح کرد: غربی‌ها که ادعای حقوق بشر می‌کنند، ببینند که اسلام چگونه این حقوق بشر را مطرح می‌کند، اسلام حتی برای درختان و حیوانات حق قائل است.
وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم هر چه انسان‌ها عاقل‌تر باشند، گرایش آنها به دین بیشتر است، گفت: در زمان پیامبران اولوالعزم از حضرت نوح تا پیامبر اسلام(ع)، هر چه تمدن بشری پیشرفت کرده، جمعیت بیشتری جذب دین شده‌اند و گرایش انسان‌ها به خدا بیشتر شده است.


روحانیت شیعه همواره پناهگاه اقلیت‌های دینی بوده است


نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه ما همواره از حضور روحانیت شیعه به عنوان پیشتیبان قوی یاد کردیم، اظهار کرد: ما در کشور هر مشکلی داشتیم، به دست روحانیت شیعه برطرف شده و بعد از صفویه پناهگاهمان روحانیت شیعه بوده است.
سیامک مره صدق با اشاره به برخی از ویژگی‌های اقلیت‌های مذهبی در ایران افزود: یک سری عناصر خارجی به دنبال درگیری و تفرقه بین ما هستند، حتی در درون کشور، برخی از گروه‌ها تلاش می کنند از اقلیت‌های دینی، استفاده سیاسی داشته باشند.
وی گفت: اعتقاد داریم دفاع از ولی‌فقیه، دفاع از موجودیت ایران است، چرا که ولایت فقیه در شرایط کنونی می‌تواند وحدت ما را حفظ کرده و نقش پدر دینی را برای ما ایفا کند.
نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از نظر سیاسی و معنوی خودمان را وابسته به رهبر انقلاب می‌دانیم و بارزترین وجه امام خامنه‌ای، شفقت، رحمانیت و مهربانی نسبت به همه است.
وی بیان کرد: چه کسی می‌تواند ادعا کند که مسیحی یا یهودی واقعی است و در عین حال برای همجنس‌بازان قانون تصویب کند، همین اقدام، برای اثبات بی‌دین بودن این افراد کافی است.
مره صدق با بیان اینکه من به خبرنگاران خارجی گفته‌ام ما در ایران بر اساس دین به یکدیگر احترام می‌گذاریم، گفت: برادری، میان همه مردم از قدیم‌الایام وجود داشته و پس از انقلاب اسلامی بیشتر شده، این برادری به دلیل روحیه مذهبی آنان است.
وی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت میان پیروان ادیان الهی و حرکت در مسیر تمامیت کشورمان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی نمی‌خواهد زیر بار ظلم برود و ما راهی به جز مقاومت و پایداری نداریم، البته برخی قصد دارند ما را وارد بازی‌های سیاسی کنند، اما ما مراقب و تابع دین الهی هستیم.


گرایش جهانیان به مذهب بعد از انقلاب اسلامی بیشتر شده است


نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا ثابت شده است که به جز گفتمان معنوی، هیچ چیز نمی‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند، گفت: از برکات انقلاب اسلامی این بوده که گرایش مردم در دنیا، به مذهب بیشتر شده است، حتی در کشورهای غیرمسلمان، گرایشات مذهبی و روحانی پدید آمده که این به برکت انقلاب اسلامی میسر شده که دنیا را از لائیک بودن درآورده است.
وی گفت: ایرانیان یهودی بعد از انقلاب به آیین خود عامل‌تر شدند و جو مذهبی و پاکی که در کشور وجود دارد، سبب جذب جوانان و عمل به دستورات دینی شده است.
نماینده مسیحیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: هر چند از نظر رهبری دینی، تفاوت‌هایی داریم، اما از نظر ایرانی بودن و رهبریت سیاسی و نگاه به تمامیت کشور، ما نیز ولی‌فقیه را قبول داشته و به اجرای فرامین ولی‌فقیه التزام داریم.
ژرژیک ابرامیان افزود: تلاش کردیم در مجلس شورای اسلامی، در حد توان در خطوطی حرکت کنیم که دشمن از آن ناحیه نقطه ضعفی پیدا نکند.
وی تصریح کرد: نخست‌وزیر کانادا پس از ملاقات با ترامپ، هدیه‌ای را به او داد که قاب عکس یک ساختمان آتش گرفته بود، این ساختمان فاحشه خانه‌ای بود که صاحب آن مادر ترامپ است. اهدای این عکس به ترامپ توسط نخست‌وزیر کانادا این پیام را دارد که ما با حرام‌زاده‌ها طرف هستیم که طهارت و پاکی روح را به شیطان فروخته‌اند و مسیحی و یهودی واقعی نیستند.
انتهای پیام

 

captcha