حفظ وحدت سد راه توطئه و سوءاستفاده دشمنان است
کد خبر: 3728725
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴

حفظ وحدت سد راه توطئه و سوءاستفاده دشمنان است

گروه سیاسی- نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ وحدت سد راه توطئه و سوءاستفاده دشمنان است و مردم نباید اجازه سوء‌استفاده به دشمنان را بدهند.

حفظ وحدت سد راه توطئه و سوءاستفاده دشمنان است

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن بیگلری، نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی امروز، 17 تیرماه در همایش ملی «کُرد و جمهوری اسلامی» که در بانه برگزار شد، اظهار کرد: جای خرسندی است که امروز شهر بانه میزبان مهمانانی از چند استان کشور است.
وی با اشاره به دلاوری‌ها و رشادت‌های بانه‌ای‌ها برای حفظ این اب و خاک افزود: شهر بانه در یک روز ۶۰۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و هرجا لازم بوده مردم کُرد برای دفاع از جمهوری اسلامی از جان خود مایه گذاشته‌اند.
نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فردا بانه شاهد افتتاح بیمارستان یک‌هزار و ۶۰۰ تختخوابی است و این هدیه جمهوری اسلامی به مردم این شهر است اما انتظار می‌رود مسوولان کشوری حمایت بیشتری از مردم کردستان به‌ویژه بانه داشته باشند.
وی عنوان کرد: امروز بانه شاهد فعالیت یکصد مجتمع تجاری د ۱۰ هزار مغازه است و انتطار مردم این شهر گشایش بازارچه‌های مرزی است چراکه هشتاد درصد این مردم اقتصاد و درامدشان وابسته به مرزهاست.
بیگلری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت بین شیعه و سنی یادآور شد: امروز بیش از هر روز دیگری نیاز به وحدت است و چه مردم و چه دولتمردان طبق دستورات رهبری باید وحدت خود را حفظ کنند.
ماموستا رمضانی، استاد دانشگاه کرمانشاه نیز در این همایش از تلاش تبلیغات اسلامی کردستان و شهرستان بانه در راستای برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: جامعه‌شناسان معتقدند در دنیا ۶هزار گویش وجود دارد و زبان کردی جزو چهاردهمین گویش در دنیاست.
وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان کُرد فرموده‌اند، تقدیم ۱۰ هزار شهید از سوی کردها سند وفاداری مردم کُرد و اهل سنت به جمهوری اسلامی ایران است.
ماموستا رمضانی یادآور شد: کُردها نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند و جمهوری اسلامی نیز به خوبی پاسخ کردها را داده اما در حد انتظارات آنها نبوده است و نیاز است حمایت بیشتری از کردها صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha