تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر عربی رضوی تا پایان مردادماه
کد خبر: 3728827
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر عربی رضوی تا پایان مردادماه

گروه فرهنگی ـ مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) تا پایان مرداد تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر عربی رضوی تا پایان مردادماه

سید کریم موسوی، دبیر اجرایی جشنواره شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اعلام برگزاری نهمین دوره این جشنواره شعر در استان اظهار کرد: در حال دریافت آثار این جشنواره هستیم و تاکنون نزدیک به 110 اثر از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

وی گفت: با توجه به سیاست‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در واگذاری زمان برگزاری این جشنواره‌ها به خود استان‌ها در طول سال، مقرر شد اختتامیه این جشنواره با توجه به شرایط آب و هوایی استان آبان‌ماه برگزار شود.

موسوی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره یک ماه قبل از ماه رمضان منتشر شد، گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان مردادماه تمدید شده است و این زمان فرصت خوبی است تا شاعران آثار خود را در محورهای موضوعی جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

وی همچنین اعلام کرد: آیین نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) امسال 2 مردادماه در دو شهرستان دزفول و بهبهان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ نهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

محور موضوعی بخش اصلی این جشنواره سیره و زندگی حضرت امام رضا(ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا(ع)،  کرامات و فضیلت‌ها، جلوه‌های فرهنگ رضوی(علم ، شفاعت، حلم، کرامت، مهربانی و. . .) است.

شاعران می‌توانند درهمه سبک ها و قالب های شعر عربی(قصیده، غزل، ابوذیه، موال و ...) آثار خود را به دبیرخانه به نشانی اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صندوق پستی 438 یا از طریق دورنگار به شماره 06133334079 ارسال کنند. شماره 09169093954 نیز از طریق پیام‌رسان‌های داخلی آماده دریافت آثار شاعران است.

انتهای پیام

captcha