۲۳۶ کتابخانه کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی؛ میزبان فعالیت‌های اوقات فراغت
کد خبر: 3728843
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

۲۳۶ کتابخانه کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی؛ میزبان فعالیت‌های اوقات فراغت

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی، از فعالیت ۲۳۶ کتابخانه باز و مخزن دار در کانون ها خبر داد که در ایام اوقات فراغت، میزبان نوجوانان و جوانان می‌شود.

۲۳۶ کتابخانه در کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی، میزبان فعالیت‌های اوقات فراغت

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهارکرد: ٣٦٢ پایگاه اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری فعالیت تابستانی خود را با برگزاری مراسم افتتاحیه در نقاط مختلف استان آغاز کرده اند که ٢٣٦ باب کتابخانه نیز با ارائه برنامه های فرهنگی و آموزشی میزبان علاقه مندان خواهند بود.
وی با بیان اینکه از میان آمار کتابخانه های ارائه شده، تعداد ١٧٣ باب کتابخانه مخزن دار و ١٢٠باب نیز کتابخانه باز است، همچنین از صدور مجوز فعالیت ١١ کتابخانه کانون از ابتدای سال تا کنون خبر داد.
شیرازیان عنوان کرد: ١١٦ کتابدار در این کتابخانه ها خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه می‌کنند تا ٢٦٣هزار و ٥١٥ جلد کتاب موجود را در اختیار علاقه مندان قرار دهند.
وی با بیان اینکه کتابخانه کانون های مساجد استان بر اساس شرایط تعیین شده از جمله امکانات و ظرفیت اجرایی فعالیت ها و ترسیم و اجرای برنامه های خلاقانه، میزان فضا و مساحت کتابخانه، تعداد اعضا و فهرست نویسی و تعداد کتاب ها درجه بندی از یک تا ٥ می شود، افزود: تعداد یک باب کتابخانه درجه یک، درجه دو به تعداد پنج باب، درجه سه به تعداد شش باب، ٢٣ کتابخانه درجه چهار و ١٣٨ باب کتابخانه درجه پنج درکانون های مساجد استان فعالیت می کند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی با اشاره به کسب افتخارات چشمگیر در سطح ملی توسط فعالان کانون های مساجد استان در حوزه کتاب و کتابخوانی از جمله انتخاب رابط خواهر کانون شهدای اسفیدان به عنوان مروج کتابخوانی برتردر سطح ملی و نیز برگزیده شده دو کانون فرهنگی هنری روستایی استان در چهارمین دوره جشنواره سراسری روستاهای دوستدار کتاب در سال گذشته، گفت: در تلاشیم تا با اجرای برنامه های ارزشمند و خلاقانه زمینه افتخار آفرینی و درخشش کانون های بیشتری را در عرصه ملی فراهم آوریم.
وی برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران کانون ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب و تلاش برای اختصاص اعتبار ویژه در خصوص خرید کتاب های مطلوب و افزایش منابع کتابخانه کانون های مساجد از نمایشگاه های کتاب استانی، راه اندازی کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان و کرامت زن را از اهم برنامه های پیش بینی شده این حوزه تاپایان سال جاری نام برد.

captcha