تأسیس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3728948
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
فراهانی خبر داد:

تأسیس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی

گروه دانشگاه ــ دبیر اجرایی همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام از تاسیس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این پژوهشکده با کمک بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تاسیس خواهد شد که در مرحله اخذ مجوز آن هستیم.

پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی تاسیس می‌شود
 
به گزارش ایکنا، محسن فرمهینی فراهانی، دبیر اجرایی همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام در نشست خبری صبح امروز که به منظور برگزاری این همایش برگزار شد، گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از اندیشمندان حوزه علوم انسانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت کرده‌اند و اکنون می‌خواهیم همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی را روز سه‌شنبه، ۲۶ تیرماه برگزار کنیم.
 
وی افزود: این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به ثبت رسیده و پوستر آن را به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشکده‌ها ارسال کرده‌ایم، همچنین هم‌اندیشی اساتید و متخصصان آسیب‌های اجتماعی بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

شریفی گفت: این همایش بیش از ۱۲ حامی دارد. وزارت کشور، صدا و سیما، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، مرکز پژوهش‌های علوم انسانی و اسلامی صدرا، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه امام صادق(ع)، از جمله حامیان برگزاری این همایش بوده‌اند. همچنین ۵ کمیته اجرایی برای برگزاری این همایش در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از تاسیس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: با کمک بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی تاسیس خواهد شد که در مرحله اخذ مجوز آن هستیم.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی مواجهه به آسیب‌های اجتماعی از منظر اسلام، این پژوهشکده فعالیت خود را با ۳ مرکز پژوهشی آغاز می‌کند.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش روز سه‌شنبه، ۲۶ تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما و با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha